معاون رییس جمهور در هویزه :گردشگری جنگ و دفاع مقدس توسعه می یابد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، گردشگری جنگ و دفاع مقدس و حرکت کاروان های راهیان نور تقویت شده و توسعه می یابد. به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر سه شنبه در فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران رسانه ها، هدف از سفر خود به […]

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، گردشگری جنگ و دفاع مقدس و حرکت کاروان های راهیان نور تقویت شده و توسعه می یابد. به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر سه شنبه در فرودگاه اهواز در جمع خبرنگاران رسانه ها، هدف از سفر خود به استان خوزستان را پیوستن به مجموعه عظیم راهیان نور به عنوان بخش مهمی از گردشگری جنگ و دفاع مقدس عنوان کرد.

وی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: تلاش داریم که به رونق این حرکت مقدس بیفزاییم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار است در این سفر از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس خوزستان در دهلاویه، هویزه و جزیره مینو بازدید کند. محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز در این سفر سلطانی فر را همراهی می کنند. گردشگری جنگ در تعریف کلی خود از نظر هندرسون و سیتون دو نظریه پرداز گردشگری، زیر مجموعه گردشگری سیاه قرار می گیرد و به عنوان یکی از شاخه های پرجاذبه صنعت گردشگری در جهان طرفدار دارد. بیشترین جاذبه های گردشگری جنگ در دنیا شامل جبهه ها و مناطق نبرد، موزه های جنگ و صلح، یادمان های جنگ و قربانیان آن و قبرستان های قربانیان جنگ می شود. سایت آشووتز بورکِتناو (اردوگاه اسرای جنگی در هلند، طی جنگ جهانی دوم که توسط نازی ها به وجود آمد) در سال 2007 حدود 1.2 میلیون بازدیدکننده داشت، در حالی که سایت گراند زیرو (مکان مرکز تجارت جهانی در نیویورک قبل از آنکه در 11 سپتامبر 2001 از بین برود)، تنها سه میلیون بازدیدکننده را جذب کرد ولی در حال حاضر یکی از 10 جاذبه گردشگری شهر است. کشور فرانسه به عنوان مقصد درجه یک گردشگری جهان مطرح است و با رسیدن به شرایطی که از شهرت آن به عنوان مقصدی تجاری کاسته شده، درتلاش است تا از گنجینه های خود در سایت های جنگی و خاطرات و بقایای به جا مانده از جنگ های جهانی مانند موزه جنگ و گورستان های جنگی به عنوان جاذبه های کلیدی در جذب توریست استفاده کند. به گزارش گاردین بیش از ٢٠ میلیون توریست سالانه از کشور فرانسه دیدن می کنند که هدف آن مشخصاً بازدید از سایت های جنگی تاریخ دراین کشور است. این میزان در سال ٢٠١٤ میلادی که برابر با هفتادمین سالگرد این جنگ ها و آغاز دور جدیدی از تورهای تازه با موضوعات مرتبط است، رشد چشمگیری یافت.

IMG-20160322-WA0366 IMG-20160322-WA0368 IMG-20160322-WA0369