اهواز؛ شهر شب ها اما تاریک!

نوروز نزدیک است و دل مردم با نور امید روشن، ولی همچنان چراغ­های پل­های اهواز یکی در میان بی­فروغ است و شهر آمادگی میزبانی مفصل از مهمانان نوروزی را ندارد. اهواز که به عنوان شهر شب‌ شناحته شده است، می­تواند با نورپردازی­های سطح شهر برای مهمانان نوروزی جلوه‌گری کند. این در حالی است که وضعیت […]

نوروز نزدیک است و دل مردم با نور امید روشن، ولی همچنان چراغ­های پل­های اهواز یکی در میان بی­فروغ است و شهر آمادگی میزبانی مفصل از مهمانان نوروزی را ندارد. اهواز که به عنوان شهر شب‌ شناحته شده است، می­تواند با نورپردازی­های سطح شهر برای مهمانان نوروزی جلوه‌گری کند. این در حالی است که وضعیت نورپردازی­ پل­های اهواز به ویژه پل سفید که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده، چنگی به دل نمی­زند و اگر نور چراغ خودروها بر پل­ها نتابد، چشم توانایی دیدن یک متر آن طرف­تر را نیز ندارد.

129607

اهواز به شب‌هایش شهرت دارد ولی با وضعیت نورپردازی پل­های شهر، میان این شهرت و واقعیت تناقض چشمگیری ایجاد شده است و این رسم روشنایی شب‌ها نیست. شهرداری اهواز باید برای ایجاد این هارمونی آستین بالا بزند و به چراغانی و نورپردازی اهواز، به عنوان یک “شهر شب”­ سامان دهد ولی متاسفانه با وجود این­که در آستانه نوروز و سال جدید هستیم تاکنون هیچ­گونه تغییری در وضعیت نورپردازی شهر و پل­های اهواز مشاهده نشده است و هر چشمی با دیدن ظاهر بی­فروغ پل­ها، به جای اشتیاق، بی‌تفاوت می­چرخد. همانطور که به واپسین روزهای سال نزدیک می­شویم و نور امید همچنان در دل مردم شهر اهواز روشن است، امید است که مسئولان نیز روشنایی را به قلب شهر و پل­های آن به عنوان عیدی ناقابل هدیه کنند تا بتوان با سربلندی از مهمانان نوروزی استقبال کرد. اهواز با بیشترین تعداد پل­های رودخانه­ای خاورمیانه، شایسته این بی­توجهی و این نوع از نورپردازی پل که یکی از ساده­ترین وظایف مسئولان شهرداری است، نیست. رسیدگی به وضعیت پل­ها به­ویژه چراغانی و نورپردازی آن­ها علاوه بر رضایت مهمانان نوروزی و شهروندان اهوازی می­تواند گردشگری و در پی آن اقتصاد شهر اهواز را نیز رونق بخشد.

ایسنا