آیت الله موسوی جزایری : کار علمی نباید تقلیدی باشد

کتاب 2 جلدی «شرح روان مغنی» و کتاب یک جلدی «بازنویسی فارسی سیوطی» از تألیفات جدید حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حیدری رونمایی شد. آیین رونمایی این کتاب‌ها با حضور آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جشنواره علمی ـ پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد. آیت‌الله موسوی‌جزایری در […]

کتاب 2 جلدی «شرح روان مغنی» و کتاب یک جلدی «بازنویسی فارسی سیوطی» از تألیفات جدید حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حیدری رونمایی شد. آیین رونمایی این کتاب‌ها با حضور آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جشنواره علمی ـ پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

129170

آیت‌الله موسوی‌جزایری در این مراسم بر اهمیت کارهای پژوهشی و تحقیقی تأکید کرد و اجتهاد را مبنای کار دانست و یادآور شد: کار علمی نباید تقلیدی که باید تحقیقی باشد. وی از تلاش‌های طلاب پژوهشگر مدرسه امام خمینی (ره) تشکر کرد و فعالیت‌های علمی و تحقیقی، بیان شیوا و روان و تسلط کامل حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری را در نگارش تحقیقات به زبان عربی فصیح مورد ستایش قرار داد. امام جمعه اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از تلاش‌های دست‌اندرکاران برپایی جشنواره علمی ـ پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی (ره) اهواز تشکر کرد.

همچنین در این جشنواره از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حیدری در عرصه تحقیق و پژوهش تقدیر به عمل آمد.​​ تبیین کوتاه و رسا با پرهیز از إطناب ممل و ایجاز مخل، تدوین نموداری مطالب کتاب با هدف بالا بردن فهم‌پذیری مطالب، ترتیب مطالب شرح منطبق بر متن کتاب و هماهنگ با آن، تسهیل یادگیری با تکمیل تقسیم‌بندی‌های کتاب و تصریح به اشکالات و توهمات مقدر، تقویت آموخته‌ها با ایجاد پیوستگی و انسجام بین مطالب کتاب و دانسته‌های نحوی پیشین، ترغیب مطالعه‌کننده به برقراری ارتباط با شرح با حفظ غلبه جانب درسنامه‌ای و گفتاری مطالب بر جانب نوشتاری، تکمیل فرآیند یادگیری با ذکر مثال‌های متنوع و متناسب با بحث، تبیین نقش کلمات خاص در جمله و بیان شاهد مثال به صورت زیرنویس در متن، توضیح و شرح متن با استفاده از برخی علایم با هدف بالا بردن سرعت انتقال مطالب و توضیح و ترجمه ابیات شاهد مثال برخی از ویژگی‌های کتاب “بازنویسی فارسی سیوطی” و کتاب “شرح روان مغنی” هستند.