12 هزار و 870 میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی در خوزستان اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: 12 هزار و 870 میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی در خوزستان اختصاص یافت. امید حاجتی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعتبار در سال آتی پرداخت خواهد شد اظهارکرد:طرح های آبرسانی به 16 شهرستان خوزستان برای جمعیتی بالغ بر دو میلیون […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: 12 هزار و 870 میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی در خوزستان اختصاص یافت. امید حاجتی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعتبار در سال آتی پرداخت خواهد شد اظهارکرد:طرح های آبرسانی به 16 شهرستان خوزستان برای جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 750 هزار در حال انجام است. وی افزود: برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های آبرسانی درکل کشور، منابع مورد نیاز از طریق مشارکت بانک های عامل سپه و پارسیان و نیز صندوق توسعه ملی تامین شده است.

81996440-70580365

حاجتی افزود: این اقدام موجب می شود پروژه های آبرسانی 11 استان کشور با سرعت قابل ملاحظه ای تکمیل شود که معادل 56 درصد از تسهیلاتی که به طرح های آبرسانی کل کشور اختصاص یافته به طرح های آبرسانی خوزستان اختصاص یافته است. وی ادامه داد: مجموع تسهیلات منظور شده برای این طرح 24 هزار میلیارد ریال است که این مبلغ بیش از مجموع اعتباراتی است که در برنامه پنج ساله چهارم توسعه به طرح های آبرسانی کشور اختصاص داده شد. حاجتی افزود: این تسهیلات برای تامین ورق فولادی لوله های خط انتقال آب اختصاص می یابد که 60 درصد از هزینه طرح های آبرسانی را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های آبرسانی که از این تسهیلات بهره مند می شوند در جنوب شرق خوزستان شامل شهرهای رامشیر، امیدیه، میانکوه، آغاجاری، هندیجان، بندرامام و ماهشهر، شمال شرق خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود و صیدون و نیز طرح آبرسانی غدیر شامل اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان است. حاجتی با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان از سال 85 آغاز شده و تاکنون 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: برای طرح آبرسانی به شهرهای شمال شرق خوزستان 590 میلیارد ریال از محل این اعتبار پرداخت می شود. وی ادامه داد: طرح آبرسانی به شهرهای جنوب شرق خوزستان از سال 73 آغاز شده که دارای 23 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و یک هزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات نیز برای آن پیش بینی شده است.

حاجتی درخصوص طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر 52 درصد از جمعیت خوزستان را زیر پوشش قرار داده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآور شد: جذب اعتبارات طرح آبرسانی غدیر تاکنون 16 هزار و 720 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آن بیش از 35 درصد است که برای اجرای سریعتر این طرح عظیم ملی 17 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است. حاجتی با بیان اینکه خوزستان یکی از قطب های اصلی تولیدکننده ورق های فولادی و لوله کشور است، گفت: در چند سال آینده تقاضا برای محصولات کارخانجات تولیدکننده ورق های فولادی و لوله شکل خواهد گرفت که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانجات خوزستان، لازم است که علاوه بر تولید لوله موردنیاز خطوط آبرسانی استان، بازاریابی لازم برای پاسخگویی به تقاضای لوله سایر طرح های آبرسانی مدنظر مدیریت این شرکت ها قرار گیرد تا علاوه بر ثمرات این طرح در تامین آب شرب سالم و باکیفیت، باعث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان شود