گرد و غبار تا فردا دوشنبه میهمان مردم خوزستان است / میزان گردو خاک در اهواز به 9977 میکروگرم رسید/ احتمال تعطیلی مراکز آموزش و ادارات

ستاد بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار و تندباد از بعداز ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در استان هشدار داد. به گزارش ایرنا اداره کل بحران استانداری خوزستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع گرد و غبار […]

ستاد بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار و تندباد از بعداز ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در استان هشدار داد. به گزارش ایرنا اداره کل بحران استانداری خوزستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع گرد و غبار از ظهر یکشنبه و افزایش غلظت آن به تدریج در روز دوشنبه (فردا) همراه با باد قابل ملاحظه و شدید در سطح استان با احتمال مواج شدن خلیج فارس فرمانداری ها جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان ها را تشکیل دهند.

81973063-70538463

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لازم است برقراری کشیک شبانه روزی در تمام ادارات، آماده باش تیم های عملیاتی، امدادی، اورژانس ها و بیمارستان ها ، کنترل و بازدید شبکه های برق رسانی، اتخاذ تمهیدات برای تردد قایق ها و شناورها و… انجام دهند. در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید کرد: فرمانداران اعلام نکات و توصیه های بهداشتی لازم به شهرندان از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی و، آماده باش کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و راهداری و امداد جاده ای، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استان و اعلام مدام آخرین وضعیت جوی در صورت بروز شرایط نامساعد جوی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه صیادان، لنج داران، مسافران صاحبان قایق موتوری، کشاورزان، بیماران تنفسی، کودکان، سالمندان، دامداران، عشایر و حاشیه نشین های رودخانه ها ساکنان مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه برای رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و سایر تدابیر لازم برای پیگشیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، دیروز میزان گرد وغبار در اهواز به 9 هزار و 977 میکروگرم بر مترمکعب (66 برابر حدمجاز)، سوسنگرد چهار هزار و 325 میکروگرم بر مترمکعب و آبادان و خرمشهر به آبادان به دو هزار و 896 میکروگرم بر مترمکعب رسید. حد مجاز آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است. توفان گرد و غبار دیروز باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در 9 شهرستان شد. پارسال نیز در اواخر بهمن و اوایل اسفند خوزستان شاهد توفان های شدید گرد و غبار بود و شدت آلودگی هوا به حدود 70 برابر حد مجاز رسید.