مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در اهواز :رمز توسعه کشور در دست آموزش و پرورش است

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رمز توسعه کشور بدون هیچ تردیدی در دست آموزش و پرورش است. به گزارش ایرنا صادق صادق پور در جشنواره آموزگاران تلاشگر خوزستان در محل تالار ملی حفاری ایران در اهواز در حضور تعدادی از آموزگاران خوزستان بیان کرد: راه عبور از بحران در کشور توسط […]

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رمز توسعه کشور بدون هیچ تردیدی در دست آموزش و پرورش است. به گزارش ایرنا صادق صادق پور در جشنواره آموزگاران تلاشگر خوزستان در محل تالار ملی حفاری ایران در اهواز در حضور تعدادی از آموزگاران خوزستان بیان کرد: راه عبور از بحران در کشور توسط آموزش و پرورش ممکن است. وی افزود: معلم تلاشگر و موفق باید هفت مهارت داشته باشد که از جمله این مهارت ها انضباط شخصی است.

81968239-70530135

صادق پور اضافه کرد: از دیگر مهارت های معلم تلاشگر، ارتباط موثر و ایجاد انگیزه، خلاقیت و نوآوری، مدیریت کلاس و استعداد یابی، روحیه مشارکتی، نگرش مثبت و ساده سازی مطالب است. مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نگرش مثبت بسیاری از مشکلات حوزه آموزش را حل می کند؛ کودکان و نوجوانان ظرفیت بالای یادگیری را دارند و می توان از این ظرفیت برای آموزش هر چه بهتر با نگرش مثبت استفاده کرد. وی افزود: موضوع گفت و گوی معلمان در فاصله بین کلاس ها، باید درحوزه تعلیم و تربیت، نیاز سنجی آموزش و روش های نوین تدریس باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: در خوزستان 520 هزار دانش آموز ابتدایی در چهار هزار و 45 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.حمید شجاعی افزود: خوزستان تنها استان کشور است که بیشترین مشکلات برنامه ریزی را در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور دارد. وی بیان کرد: از جمله مشکلات آموزش و پرورش در خوزستان آمار بالای دانش آموزی و تقاضای خروج نیروی معلم از استان به دلیل شرایط بد آب و هوایی است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان درادامه گفت: هشت سال جنگ تحمیلی باعث تخریب مدارس زیادی شد و طبق گفته محققان جنگ تا یک قرن تاثیر روحی و روانی بدی را در منطقه برجای می گذارد. شجاعی بیان کرد: طبق اصل عدالت آموزشی با توجه به عقب ماندگی که بر اثر جنگ تحمیلی در حوزه آموزش و پرورش این استان ایجاد شده، در توزیع سرانه دانش آموزی به خوزستان باید نگاه ویژه شود. در این آیین از 320 آموزگار تلاشگر خوزستان تجلیل شد. حدود یک میلیون دانش آموز در خوزستان در هشت هزار و 805 مدرسه مشغول به تحصیل هستند. بالغ بر 63 هزار و 470 معلم در خوزستان کار تدریس در مدارس را به عهده دارند.