200 فرصت سرمایه گذاری به ارزش 120 هزار میلیارد تومان در خوزستان شناسایی شده است

معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به استقبال استان از سرمایه گذاران، گفت: مدیریت استان آمادگی پشتیبانی و حمایت کامل از سرمایه گذاران در استان را دارد.جمال عالمی نیسی در گردهمایی اجلاس سران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز، 15 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: […]

معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به استقبال استان از سرمایه گذاران، گفت: مدیریت استان آمادگی پشتیبانی و حمایت کامل از سرمایه گذاران در استان را دارد.جمال عالمی نیسی در گردهمایی اجلاس سران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که امروز، 15 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با داشتن 6 درصد از جمعیت کشور، 12.6 درصد از تولید ناخالص کشور و داشتن صنایع عظیم و 80 درصد تولید نفت، 50 درصد تولید پتروشیمی جایگاه دوم در تولید کشاورزی و فولاد و ظرفیت 47 میلیون تنی بنادر، بستر سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد.

thum-a8dbf3185a34df0becde-12_225440

وی افزود: در واقع ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان نشان دهنده آمادگی این استان برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران در تمام بخش‌ها می‌باشد. عالمی نیسی تصریح کرد: 200 فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شده که ارزش این فرصت ها حدود 120 هزار میلیارد تومان است که ارزش سرمایه گذاری تنها در بخش آب و برق استان 45 هزار میلیارد تومان می‌باشد. ارزش فرصت سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و پتروشیمی استان 18 هزار میلیارد تومان و در بخش کشاورزی 4500 میلیارد تومان است و این آمادگی وجود دارد که بنادر کوچک استان از صفر تا صد به بخش خصوصی واگذار شود که شامل سرمایه گذاری، مدیریت و نگهداری کامل این بنادر می‌شود. وی عنوان کرد: متاسفانه بخش خصوصی و بخش مردمی در استان ما، کمتر سرمایه گذاری کرده و به قول استاندار خوزستان، سرمایه گذاری دولتی استان را خفه کرده است اما صنایع زیردست در استان می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری‌های مردمی باشد.

عالمی نیسی بیان کرد: تصمیم گیری جزیره‌ای در سرمایه گذاری به اقتصاد ضربه می‌زند و ان شاالله بتوانیم زنجیره تولید استان را کامل کنیم زیرا حلقه‌های مفقوده‌ای در تولید استان وجود دارد. وی استان‌های تهران، خوزستان و هرمزگان را سه نقطه مهم در کشور برشمرد و گفت: اگر این نقاط پا بگیرند و اتفاق یا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید در واقع هیچ نگرانی برای کشور به وجود نمی‌آید. معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: بنابر تاکیدات استاندار، استان خوزستان چون خون جوانان کشور در آن عجین شده است، از بعد اعتقادی و اخلاقی استانی ملی است و از بعد اقتصادی نیز پایتخت اقتصادی کشور محسوب می‌شود.