سیاحی : فروش و تغییر کاربری زمین های فاقد کاربری مسکونی از مشکلات خوزستان است / در یک شهر استان 6هزار قطعه زمین به صورت غیرمجاز واگذار شده است!

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز شرایط بسیار نابسامانی را در استان و بخصوص مناطق حاشیه ای اهواز ایجاد کرده است. به گزارش ایرنا احمد سیاحی روزچهارشنبه در همایش بررسی مسائل شهرسازی و معماری با موضوع مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان استان اظهار کرد: مشاورانی که بحث طرح جامع و […]

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز شرایط بسیار نابسامانی را در استان و بخصوص مناطق حاشیه ای اهواز ایجاد کرده است. به گزارش ایرنا احمد سیاحی روزچهارشنبه در همایش بررسی مسائل شهرسازی و معماری با موضوع مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان استان اظهار کرد: مشاورانی که بحث طرح جامع و طرح تفصیلی را در شهرهای مختلف استان دنبال می کنند باید احاطه کاملی روی موضوع های آن شهر داشته باشند.

81948187-70492677

وی با بیان این که ما هنوز الزامات قانونی و تکالیف خودمان را انجام نداده ایم افزود: در برخی از موارد زمانی که تاخیر در اجرای طرحی ایجاد می شود این ایراد متوجه استان است و ارتباطی با شورای عالی شهرسازی و معماری ندارد. معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: بحث منع فروش و تغییر کاربری زمین های فاقد کاربری مسکونی نیز یکی دیگر از بحث های جدی در استان است چرا که به تازگی یک پرونده برای یکی از شهرداری های استان در هیات بازرسی تشکیل داده است که در این شهر شش هزار قطعه زمین به صورت غیرمجاز واگذار شده است. وی بیان کرد: قوانین به صورت کامل مطرح شده است اما به دلیل ضعف درآمدی شهرداری ها و هزینه های جاری که باید پرداخت کنند امکان تملک دارایی خیلی از این اراضی وجود ندارد.

سیاحی با بیان این که منابع درآمدی در شهرداری ها محدود است به همین دلیل شهرداری ها به دنبال تراکم فروشی بالاتر هستند گفت: ایجاد اعتبارات پایدار در ارتباط با درآمدزایی شهرداری ها در زمان حاضر یک ضرورت است. وی افزود: یکی دیگر از محدودیت های ما در استان برای تملک در رابطه با مناطقی است که مخازن زیرزمینی نفت وجود دارد و با وجود داشتن اراضی باوسعت بالا نمی توانیم برنامه اساسی برای آن ها داشته باشیم. معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار خوزستان همچنین بر مناسب سازی معابر شهری در استان تاکید کرد و گفت: برای فضا سازی در معابر شهری علاوه بر ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان در سطح خیابان ها، پارک ها و اماکن دولتی برای سالمندان نیز باید تردد در این محل ها آسان شود. همایش بررسی مسائل شهرسازی و معماری با موضوع مناسب سازی معابرعمومی برای معلولان استان روز چهارشنبه با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، جمعی از مسئولان استان و شهرداران سراسر خوزستان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.