آیت الله موسوی جزایری: نام گذاری هفته وحدت برای ایجاد اتحاد میان مسلمین است

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به اینکه این هفته به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده تا اتحادی میان مسلمانان ایجاد شود، گفت: ایده امام خمینی (ره) که فرمودند همه مسلمانان باید واحد باشند و در برابر کفار یک صف واحد را تشکیل بدهند یک ایده اسلامی است که در این زمینه عقل نیز این […]

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به اینکه این هفته به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده تا اتحادی میان مسلمانان ایجاد شود، گفت: ایده امام خمینی (ره) که فرمودند همه مسلمانان باید واحد باشند و در برابر کفار یک صف واحد را تشکیل بدهند یک ایده اسلامی است که در این زمینه عقل نیز این چنین حکم می کند.  آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه امروز، 4 دی ماه 94 با تبریک ایام فرخنده ای که در پیش است، اظهار کرد: دراین ایام مناسبت های فراوانی در پیش داریم که باید با برپا کردن جشن های باشکوه حق آن را ادا کنیم.

81785878-70208997

وی افزود: ولادت پیامبر اکرم(ص) که به تعبیر شیعیان در 17 ربیع الاول و به تعبیر اهل سنت 12 ربیع الاول است در راس این ایام فرخنده قرار دارد که باید با برپایی جشن هایی این ایام فرخنده را گرامی بداریم آیت الله جزایری تصریح کرد: همزمان با ولادت پیامبر اکرم، ولایت رییس مذهب شیعه امام محمد جعفر صادق در روز 17 ربیع الاول یکی از دیگر اتفاقات خجسته این ایام است. وی با اشاره به کرامت های پیامبر اسلام عنوان کرد: فضل پیامبر اسلام بی انتها است و همه پیغمبران که پیش از ایشان مبعوث شدند انتظار داشتند تا بخشی از این فضل را داشته باشند. آیت الله جزایری خاطرنشان کرد: انسان هایی که در آن دوره زندگی می کردند توان درک حقیقت پیامبر را نداشتند زیرا در خواب بودند و پیامبر(ص) را مانند یک رویا در زندگی خود می دیدند. وی افزود: همه کرامات و معجزاتی که پیامبران داشتند از بابت آن بود که روحشان به روح پیامبر اسلام (ص) پیوند خورده بود و از فضل ایشان بهره می بردند.

آیت الله جزایری با اشاره به این نکته که امت پیامبر (ص)، خاتم امتها است، عنوان کرد: پیامبر خدا خود خاتم انبیا و دینش خاتم ادیان است؛ همچنین امت او خاتم امتهاست واگر کسی بخواهد بر حق باشد باید امت او را بپذیرد وی گفت: امروزه هیچ مکتب آیینی و مذهبی قابل قیاس با دین اسلام نیست زیرا در این دین اصل توحید دارای جایگاه ویژه ای است آیت الله جزایری با اشاره به دیگر اصول مورد توجه در اسلام خاطرنشان کرد: رفع انواع تنفیذات توسط پیامبر و برتری انسان ها براساس تقوا، اصل عدالت، رعایت حقوق زن و استقلال از دیگر اصول مورد توجه در دین اسلام است وی گفت: استقلال یکی از اصولی است که اسلام به آن تاکید دارد و مسلمانان باید به صورت مستقل فعالیت کنند و به کفار وابسته نباشند. کشور عربستان با عنوان اسلام و زیر پرچم کفر به کشتار مردم می پردازد و این مسئله ناشی از عدم استقلال و وابستگی این کشور به کفار است. وی با تبریک سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی و سالروز تشکیل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: خدمات فراوان نهضت سوادآموزی و شرکت ملی حفاری ایران که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد قابل تقدیر است. زیرا کمک شایسته ای به کشور کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حماسه 9 دی ماه 88 عنوان کرد: در این روز یک فتنه کور میان ملت ایجاد شد اما ابرهای ظلمت کنار رفت تا ملت ایران به بصیرت کامل دست یافتند وتوانستند از این فتنه که ایران را هدف گرفته بود به خوبی رهایی یابند. جسارت های مردم در روز عاشورا و شعارهای زشت و مستجن در آن روزها چهره از نقاب فتنه گران برداشت و مردم دریافتند که هدف فتنه گران مقابله با اسلام است که با حمایت مستقیم امام در مقابل آن ایستادند. وی در پایان گفت: حوادث کشور نیجریه در خصوص کشتار مردم شیعه جنایتی بزرگ و غیر انسانی است و باید آن را محکوم کرد.