مقتدایی : در استان خوزستان 375 میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم

استاندار خوزستان در همایش حمایت از تولیدات منطقه‌ای که با حضور شعری مقدم، معاون وزیر نفت در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، گفت: در استان برای حمایت از تولیدات درون استانی کار نو و بدیعی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند. عبدالحسن مقتدایی در این همایش اظهارکرد: هیچ استانی به […]

استاندار خوزستان در همایش حمایت از تولیدات منطقه‌ای که با حضور شعری مقدم، معاون وزیر نفت در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، گفت: در استان برای حمایت از تولیدات درون استانی کار نو و بدیعی صورت گرفته که باید ادامه پیدا کند. عبدالحسن مقتدایی در این همایش اظهارکرد: هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است.

124158

وی با بیان اینکه بحث خرید از داخل استان اثرات زیادی دارد و اتفاق میمونی است که موجب ایجاد اشتغال و پرده‌برداری از اقتصاد پنهان خوزستان شده است، افزود: کشف مودیان مالیاتی جدید و شناسایی ظرفیت‌های غبار گرفته استان، از اثرات بسیار مثبت خرید محصولات داخل استان است که برکات زیادی به همراه داشته است. مقتدایی با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه خوزستان در تحقق تعهدات مالی خود موفق عمل نکرده است، تصریح کرد: 4 هزار و 600 میلیارد تومان تعهدات مالی استانی و ملی استان خوزستان بوده که مبلغی افزون بر این رقم تحقق پیدا کرده است. وی ادامه داد: در استان خوزستان 375 میلیارد تومان مازاد درآمد داشته‌ایم و این مساله نویدبخش توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان است. مقتدایی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید در استان خوزستان و گفت: برای حمایت از تولید از ترک تشریفات دریغ نخواهیم کرد و کار را برای یکسال به تولیدکننده واگذار می‌کنیم، به شرط اینکه سال دوم در محاسبه قیمت‌ها ارزان‌تر و مناسبت‌تر برخورد شود. استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم روند خرید محصولات و تولیدات داخل استان، بیان کرد: این مساله ابزاری نیست که موجب شود تولیدات داخلی به قیمت گزاف خریداری شود و چنانچه در استان نتوانیم محصولی را به قیمت مناسب تهیه کنیم، از تولیدات دیگر مناطق و استان‌ها استفاده خواهیم کرد. وی همچنین به بحث اعتصابات اخیر کارگری در صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر اشاره و خاطرنشان کرد: این اعتراض‌ها، آرام و قانونمند بوده و انتظار داریم صنایع پتروشیمی به مسائل کارگری پیش آمده رسیدگی کنند و در راستای حل مشکلات گام بردارند.