آیت الله حیدری برای خبرگان ثبت نام کرد ؛ همه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند

نماینده فعلی خوزستان در مجلس خبرگان ضمن حضور در فرمانداري اهواز و ثبت​نام در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گفت: همه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.آیت​الله دکتر محسن حیدری در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز، 28 آذرماه در فرمانداری اهواز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه […]

نماینده فعلی خوزستان در مجلس خبرگان ضمن حضور در فرمانداري اهواز و ثبت​نام در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گفت: همه برای حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند.آیت​الله دکتر محسن حیدری در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز، 28 آذرماه در فرمانداری اهواز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان برخاسته از جایگاه رهبری است. وی افزود: رهبری با صفات عادل، شجاع و مدبر که همان ولی فقیه است مشروعیت بخش نظام است و بدون رهبری هیچ یک از اجزای نظام مشروعیت ندارد.

نماینده فعلی خوزستان در مجلس خبرگان تصریح کرد: ریاست جمهوری با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا می‌کند و مصوبات مجلس شورای اسلامی با تایید شورای نگهبان که نیمی از آن توسط رهبری تعیین می‌شود قانونی می‌شود. روسای قوه قضاییه و قوه مسلح نیز از سوی رهبر تایید می‌شوند و همه این موارد نشان از جایگاه رهبری در نظام است. حیدری ادامه داد: برای تعیین رهبری، ساز و کار خاصی در قانون اساسی مشخص شده که مجلس خبرگان اساس آن است. مجلس خبرگان ضامن بقا و استمرار رهبری است و نهادی که مبتنی بر آرای مستقیم مردم است و براساس ضوابط قانونی و شرایط ویژه مجلس خبرگان آشکار می‌شود. وی عنوان کرد: آن نهادی که مشخص می‌کند که رهبری شرایط و صفات خود را از دست داده یا نه مجلس خبرگان است و با توجه به مفاد قانون اساسی مجلس خبرگان از جایگاه رفیعی برخوردار است. نماینده فعلی مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تاکید بر تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: با توجه به این‌که نظام ما نظام جمهوری و مبتنی بر آرای مردم است هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد سبقه جمهوری بیشتر تجلی پیدا می‌کند و استحکام نظام جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود و در مقابل توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود؛ تاریخ 37 ساله انقلاب این امر را ثابت کرده است. حیدری اظهار کرد: تمام گروه‌ها جریانات سیاسی و نخبگان واجب است که برای مشارکت حداکثری تلاش کنند؛ حضور حداکثری مردم حماسه دیگری را در جمهوریت و اسلامیت نظام رقم خواهد زد.

124189 124190