آیت الله حیدری : نباید مشکلات به جایی برسد که تیراندازی و خونی ریخته شود / پرهیز از تنش و افراطی گری لازمه برگزاری انتخابات است

امام جمعه موقت اهواز پرهیز از تنش و افراطی گری را لازمه برگزاری انتخابات دانست و گفت: همه باید توجه داشته باشند که فضای حساسی نزدیک به انتخابات وجود دارد و نباید جو تندروی و افراطی گری در دانشگاه ها نفوذ کند.به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته […]

امام جمعه موقت اهواز پرهیز از تنش و افراطی گری را لازمه برگزاری انتخابات دانست و گفت: همه باید توجه داشته باشند که فضای حساسی نزدیک به انتخابات وجود دارد و نباید جو تندروی و افراطی گری در دانشگاه ها نفوذ کند.به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به آغاز نام نویسی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات مهمترین چیزی که باید به آن توجه کرد ایجاد فضای آرام و پرهیز از افراطی گری و تنش زایی در پیش از انتخابات است.

وی با اشاره به بیانات امام جمعه اهواز در هفته گذشته در خصوص برخی انتصابات در استان بیان کرد: تذکراتی در رابطه با دوری جستن از افراطی گری و انتصابات بی جا داده شده است که باید احترام روحانیت نگه داشته شود و با رعایت صلح و صفا از بروز جو تنش زا در جامعه جلوگیری کرد. حیدری در ادامه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بدون حوزه و دانشگاه این انقلاب به پیروزی نمی رسید و اگر بخواهیم انقلاب تداوم داشته باشد چاره ای جز وحدت حوزه و دانشگاه وجود ندارد.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: تحجرگرایی و جریان های اعتقادی موجب جدایی حوزه از دانشگاه می شود لذا حوزویان و دانشگاهیان باید هر دو از این جریان ها به دور باشند تا فضای علمی و دینی همگرایی در حوزه و دانشگاه داشته باشیم. وی با بیان اینکه برخی حرکت های مشکوک در هفته های اخیر از جمله در دانشگاه شهید چمران اهواز داشتیم که حرکات خوبی نبود، افزود: دعوت به سخنرانی از دو نفر محکوم به فتنه و استقبال برخی مقامات از این افراد یعنی آلوده کردن فضای آرام استان که این کارها مناسب استان و کشور نیست. حیدری در ادامه با اشاره به حوادث تلخ کشور نیجریه در هفته گذشته گفت: در کشور 150 میلیونی نیجریه حدود 12 میلیون نفر جمعیت شیعیان است که با رخ دادن حوادث ناگوار هفته گذشته متاسفانه هیچ کدام از سازمان های حقوق بشر این جنایات را محکوم نکرد. وی تاکید کرد: ما این جنایات در کشور نیجریه را محکوم می کنیم و خود را در کنار شیعیان نیجریه می دانیم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان اینکه پرونده نظامی هسته ای ایران از آژانس خارج شده است، گفت: این پیروزی بزرگی است که نتیجه مقاومت ملت ایران و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش تیم مذاکره کننده دولت فعلی و گذشته است. وی همچنین با اشاره به حادثه روزهای اخیر در پالایشگاه بهبهان تصریح کرد: تامین امنیت عمومی باید با درایت و تدبیر انجام شود و از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری شود و اجازه نداد مشکلات به جایی برسد که تیراندازی و خونی ریخته شود. حیدری گفت: از قوه قضاییه می خواهیم که مقصران این حادثه را از هر طرف که باشند محاکمه کند.
وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری گفت: جوانان در امر ازدواج معطل نکنند و هر چه سریعتر ازدواج کنند که دامان عفت در مملکت ما حفظ شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ازدواج زودتر موجب فرزندآوری بیشتر و افزایش جمعیت می شود، تصریح کرد: سیاست اشتباه فرزند کمتر زندگی بهتر در گذشته را دنبال نکنیم و باید از این سیاست نادرست توبه کنیم چرا که رمز موفقیت کشور ما در کثرت اولاد است. حیدری با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در نهم ربیع الاول گفت: مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت صبر و انتظار فرج است که مقصود از صبر سکوت و کاری به کار سیاست و دنیا نیست بلکه این صبر به معنی استقامت و ایستادگی است. وی افزود: این صبر یعنی انسان یا جامعه حرکت، پویایی و انقلابی گری داشته باشد چرا که سکوت در مقابل جریان های مخالف مشکل و هزینه در بردارد. حیدری ادامه داد: شیعیان در عصر غیبت باید جهاد کنند و بی تفاوت نباشند و انتظار فرج نیز در کلمه صبر معنی می شود؛ شیعیان باید انتظار سازنده داشته باشند و برای ظهور منجی عالم زمینه سازی کنند.