بیانیه آیت الله دکتر حیدری پیرامون حوادث اخیر کشور نیجریه

آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز پیرامون حوادث اخیر کشور نیجریه و همچنین وضعیت شیخ زکزاکی بیانیه ای را به شرح زیر صادر کرد : بسم الله الرحمن الرحیم حوادث تکان دهنده ای که در یکی دو روز اخیر در کشور نیجریه رخ […]

آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز پیرامون حوادث اخیر کشور نیجریه و همچنین وضعیت شیخ زکزاکی بیانیه ای را به شرح زیر صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث تکان دهنده ای که در یکی دو روز اخیر در کشور نیجریه رخ داد، بیانگر توطئه ی خطرناک استکباری برای جلوگیری از رشد و گسترش اسلام اهل بیت «علیهم السلام» در قاره آفریقا است.انسان های ستمدیده ی آفریقایی فراوانی که راه رهایی خود را در گرو پیروی از اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و علی آله و سلم»، که به برکت انقلاب اسلامی ایران عالم گیر شده است، دیده اند و آمال و آرزوهای عدالت خواهانه خویش را در شخصیت هایی همانند امام خمینی «رحمه الله» و امام خامنه ای «مُد ظله» یافته اند، با بصیرت و عشق فراوانی به اسلام اهل بیت «علیهم السلام» گرایش پیدا کرده اند

در این میان میلیون ها نفر از مردم نیجریه گوی سبقت را از دیگران ربوده اند. نماد این حرکت الهی در شخصیت کم نظیر عالم ربانی شیخ ابراهیم زکزاکی تجلی پیدا کرده است. وی که در ابتدای انقلاب بر اثر اعتقاد عاشقانه به امام خمینی «رحمه الله» به اسلام و تشیع گرویده و پس از تحصیل در حوزه علمیه، عَلَم دعوت به اهل بیت «علیهم السلام» را در آن کشور به دوش کشید. این دعوت توسط حدود 10 میلیون نفر از مردم نیجریه مورد استقبال قرار گرفت، به دنبال آن، مظاهر تشیع مثل غدیر، عاشورا، اربعین، نیمه شعبان و نیز نمادهای ضد استکباری و صهیونیستی مثل روز جهانی قدس در آن دیار نهادینه گردید.

IMG-20151217-WA0018

در مقابل این حرکت الهی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران تکفیری خشمگین شده و حوادث تروریستی وحشتناکی را در یکی دو سال اخیر برای ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان نیجریه به وجود آورده اند. از یک سو نیروهای تکفیری معروف به بوکوحرامی ها که وابسته به کشورهای حامی تروریسم تکفیری اند و از سوی دیگر ارتش وابسته به صهیونیسم، حوادث ظالمانه را در به خاک و خون کشاندن جمعی از شیعیان مظلوم نیجریه پدید آوردند. از جمله حمله آن ها به راهپیمایی روز جهانی قدس بود که جمعی از شیعیان از جمله فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی و در چندین تهاجم به مساجد و حسینیه های آنها جمع زیادی را به خاک و خون کشیدند اخیراً شیعیان شهر زاریا در نیجریه که مشغول عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا «علیه السلام» در حسینیه بقیه الله بودند، مورد تهاجم ارتش نیجریه قرار گرفته و پس از به شهادت رساندن صدها نفر از آنها، به خانه رهبر دینی آنان یورش بردند.

از قرار اطلاعات واصله همسرش مجروح و دو تن از فرزندان وی را به شهادت رسانده، خانه اش را به آتش کشیده و او را زخمی نموده و به زندان انداخته اند. یقیناً حوادث مزبور ظلم آشکاری است که به آن مسلمانان ستمدیده نیجریه ای صورت گرفته است. در شرایطی که سازمان ملل و تشکیلات مدعی حقوق بشری از خوف جریانات صهیونیستی دم فرو بسته اند، بر همه مسلمانان آزاده و عدالت محور واجب است که به یاری آن مظلومان بشتابند. حداقل با به راه انداختن راهپیمایی ها و صدور بیانیه های اعتراض آمیز فریاد خود را در راستای حمایت از آن ستم دیدگان و محکومیت اقدامات تروریست ها و جنایتکاران بلند سازند.در پایان این فراز «دعای افتتاح» را برای دفع شر از آن همکیشان مظلوم از اعماق قلوب زمزمه کنیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا [إِمَامِنَا] وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا، وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ [آلِ مُحَمَّدٍ] وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.»

محسن حیدری

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

2 ربیع الاول 1437 23 آذرماه 1394