برداشت نفت از میدان دشت آزادگان جنوبی تا 600 هزار بشکه در روز افزایش یافت

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی شرکت متن، با اشاره به هدف گذاری تولید ٣٢٠ هزار بشکه در روز در فاز یکم توسعه میدان آزادگان جنوبی گفت: برنامه ریزی شده است که سقف تولید این میدان در فاز دوم به ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد. کرامت بهبهانی در دومین روز کنفرانس تهران ضمن […]

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی شرکت متن، با اشاره به هدف گذاری تولید ٣٢٠ هزار بشکه در روز در فاز یکم توسعه میدان آزادگان جنوبی گفت: برنامه ریزی شده است که سقف تولید این میدان در فاز دوم به ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد. کرامت بهبهانی در دومین روز کنفرانس تهران ضمن معرفی طرحهای توسعه میدان آزادگان جنوبی، فاز سوم میدان دارخوین و میدان چنگوله با اشاره به اینکه میدان چنگوله توسعه نیافته است، اظهار کرد: لرزه نگاری سه بعدی در میدان آزداگان جنوبی انجام شده و از سال ٢٠٠٨ تاکنون روزانه حدود ٥٠ هزار بشکه نفت از این میدان تولید می شود.

images

وی با بیان این که تولید ٣٢٠ هزار بشکه در روز در فاز یکم توسعه میدان آزادگان جنوبی هدفگذاری شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که سقف تولید این میدان در فاز دوم به ٦٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد. مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی شرکت متن، نفت درجای میدان آزادگان جنوبی را حدود 25.6 میلیارد بشکه نفت ارزیابی کرده و افزود: با توجه به این که تولید این میدان از سال ٢٠٠٨ آغاز شده است و ظرفیتهای خوبی برای افزایش تولید دارد، فرصت خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران خواهد بود.

بهبهانی درادامه طرح توسعه فاز سوم میدان نفتی دارخوین را به عنوان یکی دیگر از طرحهای سرمایه پذیر در این کنفرانس دانست و گفت: با توجه به این که هم اکنون از محل فازهای یکم و دوم توسعه این میدان مجموعا ١٦٠ هزار بشکه در روز تولید می شود، این میدان پیش از این حساب خود را پس داده است و آینده خوبی پیش روی آن قرار دارد. مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی با بیان این که مساحت این میدان حدود ٢٠٠ کیلومتر مربع است، نفت درجای آن را 2.6 میلیارد بشکه اعلام کرد و افزود: نفت تولیدی این میدان در بخش فهلیان ٣٩ و در بخش سروک و ایلام میان ٢٢ تا ٢٧ است. بهبهانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه، امکان تولید روزانه ٦٠ هزار بشکه از میدان دارخوین در فاز سوم توسعه وجود دارد. وی با اشاره به اینکه وسعت میدان چنگوله ٢٥٠ کیلومتر مربع است، افزود: API نفت این میدان ٢٤ و نفت درجای میدان را 2.4 میلیارد بشکه نفت است. وی افزود: برنامه ریزی شده است که تولید این میدان در ابتدا به ١٥ هزار بشکه برسد و سپس با افزایش ٣٥ هزار بشکه ای در نهایت به روزانه ٥٠ هزار بشکه افزایش یابد. بهبهانی درباره طرح توسعه میدان آزادگان شمالی گفت: فاز یکم این طرح توسعه تمام شده است.