شهردار کوت عبدالله :اختلاف نظر شهرداری و شورا امری طبیعی است / 4 پل عابر پیاده در کوت عبدالله احداث شود

پیش از ظهر امروز شنبه 7 آذر ماه ،نشست خبری محمد عبیات شهردار کوت عبدالله با حضور نمایندگان رسانه ای استان در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما شهردار کوت عبدالله گفت: در مدیریت شهرداری کوت عبدالله سعی شده با استفاده ار تجربه مدیریت های سابق در شهرستان اهواز برای خدمت در کوت […]

پیش از ظهر امروز شنبه 7 آذر ماه ،نشست خبری محمد عبیات شهردار کوت عبدالله با حضور نمایندگان رسانه ای استان در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما شهردار کوت عبدالله گفت: در مدیریت شهرداری کوت عبدالله سعی شده با استفاده ار تجربه مدیریت های سابق در شهرستان اهواز برای خدمت در کوت عبدالله استفاده کنیم.

81717046-70090761

محمد عبياوی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اهمیت پروژه های زیباسازی مثل، نصب المان ها ومجسمه ها در سطح شهر لکن برای شهر جدید التاسیسی مثل کوت عبدالله باید به سراغ پروژه های زیر ساختی برویم. عبیاوی افزود: احداث شبکه آب خام کوت عبد الله که یکی از معضلات این شهر به شمار می امد ونارضایتی مردم را در پی داشت از جمله اقدامات این سازمان است. عبیاوی گفت: در این دو سال خدمت در فضای ناحیه یک کوت عبدالله با اجرای فرعی شبکه های آب خام دیگر از آب شرب برای ابیاری استفاده نمی شود. وی افزود: شبکه آب خام ناحیه 2 هم از ورودی منطقه تا میدان منتهی به اتوبان آبادان، با اعتبار حدود 13 میلیارد استارت خورد.

شهردار کوت عبدالله تاکید کرد: با احداث این خط تا سال آینده هیچ کدام از فضاهای سبز شهرستان با آب شرب آبیاری نمی شود و تنها شهری خواهد بود که از این حیث به مردم خدمت رسانی بی نقصی می کند. عبیاوی افزایش فضای سبز را ضرورت دانست و بیان کرد: برنامه مدونی برای افزایش فضای سبز داریم و بر این امر واقف هستیم که از ضروریات یک شهر داشتم فضای سبز کافی است. وی با اشاره به اقدامات شهرداری جهت افزایش سرانه فضای سبز عنوان کرد: دو پارک در خیابان فشار قوی یا خزامی قدیم طراحی کردیم، همچنین پارکی در فاز 2 نیز در دست احداث کردیم. وی گفت: تکمیل جاده ساحلی از سال 83 نیمه کاره رها شده بود که در این دوره از مدیریت تکمیل این جاده را آغاز کردیم.

شهردار کوت عبدالله با اشاره به هزینه های متحمل شده جهت تکمیل جاده ساحلی عنوان کرد: بابت تملک زمین هایی که در طرح جاده ساحلی بودند هزینه های متحمل شهرداری شد که در کل بیش از 140 میلیارد برای تکمیل این پروژه مهم برآورد کردیم. عبیاوی اظهار کرد: با پشتیبانی استاندار خوزستان ومعاونین وی در جلسه شرح پروژه های کوت عبدالله، توانستیم ایستگاه قایقرانی را با اعتبارات استانداری برای مردم کوت عبدالله به ارمغان آوریم، که این نشان از اهمیت خاص استاندار به مناطق حاشیه ای است.

وی بیان کرد: با بازدید معاون وزیر کشور از خیابان درویشیه و مشاهده وضعیت دست فروشان این خیابان، برکلنگ زنی واجرای پروژه احداث بازارچه تاکید کرد که این در جهت سامان بخشیدن به دست فروشان شهر است. شهردار کوت عبدالله ادامه داد: با توجه به تردد بیش از حد ماشین های سنگین در اتوبان اصلی کوت عبدالله اخیرا بامذاکره با بخش خصوصی، قرار است 4 پل عابر پیاده دیگر در کوت عبدالله احداث شود. عبیاوی افزود:باید فرهنگ سازی برای استفاده از پل های عابر پیاده در بین مردم نهادینه شود که کمتر شاهد سوانح دلخراش رانندگی در سطح باشیم.

وی با اشاره به مشارکت ضعیف بخش خصوصی تاکید کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر کوت عبدالله عقب مانده است،وفصای مناسب را برای مشارکت بخش خصوصی در شهرداری ها ایجاد نکردیم تا سرمایه گذار در پروژه های شهری حضور به عمل آورد. شهردار کوت عبدالله گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند هیچ گاه مشارکت این بخش تاثیر گذار، رشد نمی کند. عبیاوی بیان کرد: شهرداری کوت عبدالله در بحث فاصلاب سالهاست که جور سازمان آبفا را می کشد. وی ادامه داد: 289 کیلومتر فاضلاب رو باز داریم که در اثر سرازیر شدن آنها در سطح شهرشاهد یک فاجعه محیط زیستی در شهرستان هستیم که سلامت مردم را به خطر انداخته است.

شهردار کوت عبدالله عنوان کرد: فاضلاب شهری خارج از مسئولیت شهرداری است و فقط کانال های دفع آب سطحی در حوز وظایف این نهاد است و با این حال هم اکنون شهرداری چندین جوی فاضلاب رو باز را احداث کرده است. 150 میلیارد تومان هرینه های تاسیس شبکه فاضلاب کوت عبدالله است. که اگر اداره ابفا با محله ای هزینه ای کردن پیش روند می توانند این معضل را مرتفع کنند. در بازدید وزیر از کوت عبدالله، صراحتا اعلام کرد حل مشکل فاضلاب بر عهده شهرداری نیست.

وی در رابطه با اختلاقات درون شورای شهر گفت: اختلاف نظر شهرداری و شورا امری طبیعی است، همیشه تضاد افکار تکاپو و عمل را افزایش می دهد. پروژه های زیادی را اجرا کردیم، که با مقایسه با شهرهای بزرگ میتوان به فعالیت مدیریت در این شهر پی برد. در رابطه با محل سکونت شهردار، با توجه به نزدیکی محل سکونت و خدمت و اینکه کوت عبدالله زمانی یکب از مناطق شهر اهواز بود در خورده گرفتن از شهرداری این شهر، بهانه ای بیش نیست.

ایستگاه قایقرانی (2) بازارچه شهید چمران جاده ساحلی در حال تکمیل (3)