آیت الله موسوی جزایری با نصب تندیس و نامگذاری خیابان ها و میادین شهر بنام شخصیت های مطرح در نمایشگاه اهواز موافقت کرد

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزائری از دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ بازدید و آن را گامی در راستای احیای میراث فرهنگی ولائی توصیف کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اهواز در گذر تاریخ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز که به همراه شهردار اهواز از این نمایشگاه دیدن می کرد، با […]

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزائری از دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ بازدید و آن را گامی در راستای احیای میراث فرهنگی ولائی توصیف کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اهواز در گذر تاریخ، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز که به همراه شهردار اهواز از این نمایشگاه دیدن می کرد، با تاکید بر ضرورت استمرار این نمایشگاه و دائمی شدن دبیرخانه آن، از آمادگی خود برای تقدیم مشورت فکری و حمایت علمی به برگزارکنندگان نمایشگاه خبر داد.

14

او با تاکید بر اینکه این نمایشگاه دین خود را به تاریخ اسلامی خوزستان ادا کرد، افزود: نمایشگاه خوب و موفق اهواز در گذر تاریخ یک گردهمایی و فعالیتی مهم برای استفاده و آشنایی با تاریخ اسلامی این منطقه است که جوانان می توانند از فرهنگ برجای مانده از نیاکان خود درس عبرت مهمی بگیرند.آیت الله جزائری با بیان اینکه در کتب تاریخ ذکر شده است که وکلاء ائمه اهل بیت همچون امام هادی و امام جواد (علیهما السلام) هنگامی که به این منطقه اعزام می شدند در اهواز و کوره های آن مستقر می شدند و با همه اقلیم ارتباط می گرفتند، توضیح داد: اهواز در گذشته فقط یک شهر نبود، بلکه مجموعه ای از شهرها با مرکزیت اهواز بود.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: این سرزمین مملوء از علمای بزرگ، تاریخ عمیق و مردان پیرو ولایت اهل بیت (ع) بوده است. برگزارکنندگان این نمایشگاه با زحمت و تحقیق آثار و نشانه های این بزرگان را از قرون و اعصار دور پیدا و آنها را قابل استفاده کرده اند که جای سپاسگزاری دارد.او علامه سید نعمت الله جزائری را یکی از موسسان علم و سرآمدان این بزرگان توصیف کرد و افزود: وقتی که حوزه های علمیه خوزستان رو به افول بود، ایشان مدرسه علمیه بزرگی تاسیس و احیا کرد. البته فراموش نکنیم که حویزه مرکز علمی فعالی بوده که خود سید نعمت الله هم که از عراق به سمت ایران آمده اند، حویزه را به عنوان اولین مسکن خود برگزیدند. همچنین شیخ عبدالعلی الحویزی صاحب کتاب نورالثقلین در تفسیر قرآن شخصیت برجسته ای داشت.

امام جمعه اهواز همچنین در پایان بازدید در نشستی با اعضای برگزارکننده نمایشگاه در حضور شهردار اهواز، از موافقت خود برای نصب مجسمه های علما و شخصیت های مورد اشاره در نمایشگاه در اهواز و شهرهای دیگر و نامگذاری خیابان ها، معابر و میدان ها به نام آنها خبرداد.

آیت الله جزایری خطاب به شهردار اهواز گفت : پنج خیابان را با عنوان 5 نفر از اعلام مطرح در این نمایشگاه مانند ابن سکیت ،دعبل خزاعی ،علی ابن مهزیار اهوازی و ابونواس نامگذاری شود.ایشان افزود :تخصیص قطعه زمینی مناسب جهت احداث مکان دایمی نمایشگاه لازم است ،البته موزه هنرهای معاصر برای استقرار دبیرخانه دائمی مناسب است