مختاری رئیس پارک علم و فناوری : خوزستان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه 9 کشور را دارد

در بررسی های صورت گرفته شده از طرف کارگروه امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور، استان خوزستان از لحاظ تعداد شرکت ها و میزان فروش شرکت ها و موسسات دانش بنیان به ترتیب حائز رتبه های نهم و دوازدهم کشور است. رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اعلام اینکه 35 شرکت دانش […]

در بررسی های صورت گرفته شده از طرف کارگروه امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور، استان خوزستان از لحاظ تعداد شرکت ها و میزان فروش شرکت ها و موسسات دانش بنیان به ترتیب حائز رتبه های نهم و دوازدهم کشور است. رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اعلام اینکه 35 شرکت دانش بنیان در خوزستان فعالیت می کنند گفت: قانون حمایت از شرکت و موسسه های دانش بنیان به عنوان بزرگ ترین برنامه ملی توسعه فناوری و نوآوری از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حال اجرا است. لذا از طرف کارگروه امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور، استان خوزستان از لحاظ تعداد شرکت و میزان فروش شرکت ها و موسسات دانش بنیان به ترتیب حائز رتبه های نهم و دوازدهم کشور است.

1797544

دکتر بابک مختاری افزود: این رتبه ها در حالی حاصل شده است که خوزستان از نظر زیر ساخت های فیزیکی به حوزه دانش بنیان جز ده استان آخر کشور می باشد. وی بیان کرد: باتوجه به تاکید و درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین کارگروه امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان کشور پیشنهاد شده که با توجه به لزوم همگرایی کلیه دستگاههای اجرایی استان در حمایت از شرکت های دانش بنیان کمیته ای با ریاست استاندار و با محوریت پارک علم و فناوری و همچنین عضویت دستگاههای اجرایی ذیربط برای پیگیری مسائل مربوط به این حوزه تشکیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری به منظور تجاری ساختن ایده ها از نخستین کارهای جدی است گفت: حمایت ازاین موسسه ها و شرکت ها به منظور عملی شدن تبدیل نوآوری ها به تکنولوژی صورت گرفته است که در حال حاضر بیش از 1600 در کشور مورد پشتیبانی قانون حمایت از شرکت و موسسه های دانش بنیان کشور هستند. دکتر بابک مختاری یادآور شد: 35 شرکت دانش بنیان فعال در خوزستان در زمینه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، فناوری، اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری، سخت افزارهای رایانه ای برق، الکترونیک و مخابرات، تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، فناوری زیستی و انرژی های نو فالیت دارند.