آیت الله کعبی : عید فطر ، جشن حیات طیبه است

عید فطر جشن حیات طیبه است .آیت الله شیخ عباس کعبی  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر عید معنویت، تقوا و بندگی خداوند، عید برادری ایمانی و همبستگی امت اسلامی و تلاش برای تحقق حیات طیبه در زندگی است و باید تلاش کرد تا تحول معنوی در زندگی شکل بگیرد.عضو مجلس خبرگان […]

عید فطر جشن حیات طیبه است .آیت الله شیخ عباس کعبی  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر عید معنویت، تقوا و بندگی خداوند، عید برادری ایمانی و همبستگی امت اسلامی و تلاش برای تحقق حیات طیبه در زندگی است و باید تلاش کرد تا تحول معنوی در زندگی شکل بگیرد.عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی با اشاره به فلسفه اعیاد اسلامی گفت: فلسفه عید در اسلام پاداش بندگی و انجام وظیفه الهی است.

وی با ذکر اینکه اعیاد اسلامی دیگری نیز وجود دارد، افزود: روز جمعه روز عید است زیرا بعد از یک هفته تلاش و کوشش برای زندگی، خداوند جمعه را به عنوان پاداش عید بندگان قرار داده است، روز عید فطر پاداش یک ماه عبادت و روزه داری و اطاعت از خداست، عید اضحی بعد از انجام مناسک حج و قربانی کردن به بندگان ارزانی شده است، عید مبعث عید آغاز رسالت و عید غدیر عید ولایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عید اسلامی با جشن های ملی و سایر جشن ها متفاوت است؛ عید اسلامی عید موفقیت در بندگی خداست و لذا گفته اند که روز عید روز جایزه است؛ جایزه الهی به شکل رحمت و لطف الهی و هدایت الهی و مغفرت و قبول اعمال تجلی پیدا می کند. عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: روز عید پاداش تقوا و نتیجه تقواست و برای کسانی که توانسته اند معنویت ماه مبارک رمضان را درک کنند، جشن است و عید فطر جشن تحول معنوی است.

وی با اشاره به دیگر برکات عید فطر گفت: عید فطر جشن حیات طیبه و آغاز حیات طیبه است و عید محمد و آل محمد است و این روز را خداوند به عنوان روز کرامت، معنویتهای روزافزون، مجد امت اسلامی قرار داده است و انشاء الله عید فطر زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد نماز عید فطر عنوان کرد: در عید واجب است در دوران حکومت مهدوی، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نماز را اقامه کنند و عده ای از فقها معتقد هستند که اگر ولی امر مسلمین در زمان غیبت نماز عید فطر را اقامه کند، حضور واجب می شود و مشهورفقها معتقد هستند مستحب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت دعا در عید فطر گفت: دعا در این روز مستحب است و از بهترین دعاها این است که برای فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عید فطر عید معنویت، تقوا و بندگی خداوند، عید برادری ایمانی و همبستگی امت اسلامی و تلاش برای تحقق حیات طیبه در زندگی است و باید تلاش کرد تا تحول معنوی در زندگی شکل بگیردد102/ش/