نشست هم اندیشی جمعی از اعضای مجمع فعالان فرهنگی – اجتماعی با مدیرعامل هلال احمر خوزستان

مدیر عامل هلال احمر خوزستان :همیشه از تعامل و گفتگوهای سازنده نتایج مثبت حاصل می شود.ما باید بدنبال فصول مشترک و نقاط مثبت قومیت ها باشیم تا بتوانیم وحدت واقعی را تقویت کنیم. به گزارش خبرنگار ما ظهر امروز جمعی از فعالان فرهنگی – اجتماعی خوزستان در راستای هم اندیشی و سلسله نشست های مشترک با […]

مدیر عامل هلال احمر خوزستان :همیشه از تعامل و گفتگوهای سازنده نتایج مثبت حاصل می شود.ما باید بدنبال فصول مشترک و نقاط مثبت قومیت ها باشیم تا بتوانیم وحدت واقعی را تقویت کنیم.

6

به گزارش خبرنگار ما ظهر امروز جمعی از فعالان فرهنگی – اجتماعی خوزستان در راستای هم اندیشی و سلسله نشست های مشترک با مدیران و مسئولان استان ،با آقای دکتر علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

خدادادی با تشریح برنامه ها و رویکرد نوین جمعیت هلال احمر گفت :فضایی که در هلال احمر وجود داشت با دیدگاههای ما بسیار متفاوت بود.نظر ما آکادامیک است و هر چیزی را با منطق علمی و پژوهش می پذیریم.ما بر این باوریم همه کار ها باید کارشناسی شود.

مدیرعامل هلال احمر افزود:ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر و تعیین اولویت سنجی ازجمله دغدغه های مهم ماست.این سازمان بشدت از فقر اعتبارات و امکانات لجستیکی رنج می برد و در مقایسه با استان های دیگر از امکانات کمتری برخوردار است و اکنون با برنامه ریزی و کمک گرفتن از مشورت های کارشناسان درصدد جبران این کاستی ها هستیم.

دکتر خدادادی به رویکرد و جهت گیری سازمان متبوع خود در خصوص مسائل اجتماعی گفت: جمعیت هلال احمر براساس ماموریت سازمانی پوشش غیر تبعیض دارد و به همه انسان ها به دیده احترام می نگرد و شایسته سالاری و توجه به کارآمدی افراد جز مهمترین پیش شرط های ما در بکارگیری نیروی انسانی است.هلال احمر براساس رویکرد کلی و ماموریت ذاتی می تواند مرکز ثقلی برای کنار هم نهادن قومیت ها باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود:همیشه از تعامل و گفتگوهای سازنده نتایج مثبت حاصل می شود.ما باید بدنبال فصول مشترک و نقاط مثبت قومیت ها باشیم تا بتوانیم وحدت واقعی را تقویت کنیم.ما باید زمینه جذب حداکثری بجای دفع را فراهم سازیم و نیروها را بدون توجه به گرایش قومیت خاص بکار گیریم.ما نباید شاهد بی عدالتی در استفاده از توان و شایستگی افراد باشیم.

دکتر خدادادی در پایان با تشکر از همت این جمع در ایجاد و گسترش تشکل های مردم نهاد و ایجاد ارتباط موثر با مدیران استان و ارائه مشورت مفید و سازنده خواهان تداوم این ارتباط در آینده شد.

در آغاز این نشست  تعدادی از حاضران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون بکارگیری عنصر تدبیر در مدیریت استان و مغتنم شمردن فرصت حاکمیت دولت اعتدال پرداختند.

آقای دکتر فاضل خمیسی با تشریح روند فعالیت های اعضای این گروه و زمینه سازی آنها برای پیروزی گفتمان اعتدال در حماسه ۲۴ خرداد  پرداخت و گفت: انتظار می رود مدیران استان با در نظر گرفتن نقش نخبگان و فعالان فرهنگی ولایتمدار عرب در شکل گیری حماسه ۲۴ خرداد و رای بالای این بخش عظیم از پیکره میهن اسلامی به جناب آقای روحانی و رعایت نسبت های قومی در خصوص بکارگیری افراد شایسته و دانش آموخته آنها باتوجه به تاکیدات رییس جمهور محترم اقدام کنند.

وی افزود:مدیران ما نباید براساس سلایق فردی و برخلاف نگاه فراگیر نظام اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری ،به تبعیض اجتماعی بویژه در انتصابات دامن بزنند ،بدون تردید این مشی غلط می تواند به وحدت و همگرایی میان نخبگان ما آسیب جدی وارد کند.

در ادامه  حاج سعید الهایی از اعضای شورای مرکزی مجمع فعالان فرهنگی – اجتماعی خوزستان ضمن تبریک انتصاب دکتر خدادادی به سمت مدیر عاملی هلال احمر برگزاری اینگونه جلسات را بسیار سازنده توصیف و گفت: استان خوزستان بلحاظ تنوع فرهنگی و اجتماعی نیازمند نگاه  جامع و فراگیر در بخش مدیران کلان با اتکا به ظرفیت همه افراد ،گروهها و قومیت ها دارد.نادیده انگاشتن هر کدام از این مولفه ها می تواند پیامدهای جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد.پیروزی گفتمان اعتدال و شکل گیری دولت یازدهم فرصت بسیار خوبی برای استفاده از توان و نیروی همه مجموعه های دلسوز با نگرش اعتدالی  و اصلاح طلبانه فراهم ساخته است و امیدواریم مدیران عالی استان با درک این مهم الگوی خوبی را از خود به یادگار بگذارند.

همچنین عبدالوهاب سیلاوی حقوقدان و عضو شورای مرکزی مجمع تبعیض اجتماعی و نانوشته را معضل امروز استان برشمرد و گفت :متاسفانه تبعیض بطور سلیقه ای اعمال می شود و سازماندهی شده نیست.نه نظام جمهوری اسلامی و نه هیچکدام از دولت های بویژه اصلاح طلب و اعتدالی تبعیض را برنمی تابند اما برخی مدیران بدون توجه به این امر دامن می زنند.امروز بویژه در فضای دولت تدبیر و امید وظیفه داریم تا احساس تبعیض را رفع کنیم .الحمدالله هلال احمر باتوجه به رسالت جهانی و مدیریت خوب جناب عالی کلان نگر و برای همه انسان ها احترام قائل می باشد.

سپس آقای سیدجاسم موسوی نیز به تشریح مطالبات مردم از مدیران استان پرداخت و اظهار داشت: ما انتظار داریم مدیران استان ضمن توجه به پیش زمینه های شکل گیری حماسه ۲۴ خرداد و جامه عمل پوشاندن به شعارهای جناب آقای دکتر روحانی نسبت به جلب اعتماد توده های مردم بویژه نخبگانی که برای پیروزی گفتمان اعتدال هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند ،همت گمارند.ما به امید کلید طلایی آقای روحانی به عرصه خدمت آمده ایم و امیدواریم از تمام کسانی که در مسیر پیروزی این دولت تلاش کرده اند بهره گیرند.

سیدحسین موسوی دیگر عضو شرکت کننده در نشست بیان مطالبات مردم را ناشی از دلسوزی این مجموعه و با انگیزه کمک به مدیران استان در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و شعارهای مهم دولت تدبیر و امید دانستو گفت: هیچکدام از اعضای این مجموعه بدنبال منافع فردی و گروهی نیست بلکه همه می خواهند گامی هر چند کوچک در راستای رفع تبعیض و کمک به دولت تدبیر و امید بردارند.

شیخ صالح آل خمیس ،هلال احمر را شاخص و کانون خوبی برای همگرایی اقوام و طیف های مختلف اجتماعی برشمرد و خواهان تعمیم این الگو مناسب به سایر مدیریت های استان شد.

 00 0 1 2 5 6 7  9 10