موسوی شهردار اهواز : توجه به خرده فرهنگ ها بهترین راه مقابله با شبیخون فرهنگی است

سي و يكمين اجلاس معاونين فرهنگي و اجتماعي شهرداري هاي كلانشهرهای کشور آغاز به كار كرد. در آیین افتتاحیه این نشست که با حضور معاونین فرهنگی – اجتماعی شهرداری های 8 کلانشهر ایران در هتل پارس برگزار شد ،سيد خلف موسوي شهردار اهواز با گرامیداشت مقدم  معاونين فرهنگي و اجتماعي كلانشهرها و مراكز استانها در […]

سي و يكمين اجلاس معاونين فرهنگي و اجتماعي شهرداري هاي كلانشهرهای کشور آغاز به كار كرد. در آیین افتتاحیه این نشست که با حضور معاونین فرهنگی – اجتماعی شهرداری های 8 کلانشهر ایران در هتل پارس برگزار شد ،سيد خلف موسوي شهردار اهواز با گرامیداشت مقدم  معاونين فرهنگي و اجتماعي كلانشهرها و مراكز استانها در شهر اهواز در بیان اهمیت کارکرد فرهنگی در شهرها گفت : شهر کالبدی است که فرهنگ روح و علت اساسی سرزندگی و نشاط آن است و در واقع رسالت معاونت هاي اجتماعي و فرهنگي و ديگر سازمانها اعتلاي روح شهرهاست اگر قرار است اين شهرها با ما صحبت كنند از طريق حوزه فرهنگي صحبت مي كنند شهرداري ها بايد منشا تحولات فرهنگي و اجتماعي در شهرها باشند .اگر به تمام مولفه ها توجه نكنيم ما را به جاي ديگري مي برند .

ejlase%20kalanshahrha_%20(3)

شهردار اهواز در ادامه گفت : اسوه ي ما مدينه النبي است و در اين مدينه آنچه حاكم است قانون و مقررات و اسلام است دين اسلام به عنوان دين كامل در زمان پيامبر بر تمام مولفه ها حاكم بوده است . ما هم در حوزه فرهنگ بايد به اين الگو توجه كنيم . زيرا دشمنان به دنبال شكست اين تجربه مردم سالاري ديني هستند . اكنون مهمترين استرا‍ت‍ژي دشمنان اسلامي ايجاد تفرقه است ولي ما هم وظايفي داريم و كاري كه تاكنون كمتر انجام شده است تبادلات فرهنگي است كه بايد بين شهروندان انجام شود در همين راستا ما تجربه برگزاري جشنواره اقوام را داشتيم اين تبادلات فرهنگي موجب هم افزايي و تقويت فرهنگ ملي مي شود .همچنين ما براي مقابله با شبيخون فرهنگي بايد به خرده فرهنگها هم توجه كنيم .

وي در ادامه به ترس غرب از اسلام اشاره كرد و گفت : دشمنان براي مقابله با اسلام شبكه هاي زيادي ايجاد كرده اند يكي از راههاي مقابله با اين تفرقه توجه به خرده فرهنگها و قوميتهاست .موسوي ضمن تشكر از حاضران در اجلاس گفت : مقام معظم رهبري لقب خوبي به خوزستان هديه دادند كه هيچ وقت نبايد از يادمان برود ايشان فرمودند (( خوزستان دروازه ورود تشيع است)).شهردار در پايان اظهار اميدواري كرد ، در اين اجلاس نتايج كاربردي بدست آيد و در عمل از اين نتايج استفاده شود.