حجت الاسلام فیاضی:ما فدایی اسلام و ولایت هستیم / مردم عرب خوزستان بیش از سایر اقوام به ولایت و نظام اسلامی متعصب هستند

اگر با هم نباشیم شکست ما حتمی است.باید باهم و در کنار هم باشیم تا به پیروزی برسیم.پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در 8 سال دفاع مقدس نتیجه باهم بودن و پیروی از ولایت بود.حضرت امام علی (ع) تنها بود که 25 سال خانه نشین شد و مقدرات امور جامعه اسلامی بدست نااهلان افتاد. در […]

اگر با هم نباشیم شکست ما حتمی است.باید باهم و در کنار هم باشیم تا به پیروزی برسیم.پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی در 8 سال دفاع مقدس نتیجه باهم بودن و پیروی از ولایت بود.حضرت امام علی (ع) تنها بود که 25 سال خانه نشین شد و مقدرات امور جامعه اسلامی بدست نااهلان افتاد. در جهاد و مبارزه باید در یک صف بود امروز به وضعیت جهان اسلام نگاه کنید اگر همه در یک جبهه و در یک صف بودند رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار نمی توانست با خلق گروهکی همچون داعش به قتل بی گناهان و تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی بپردازد.

11

به گزارش خبرنگار عصرما حجت الاسلام و المسلمین فیاضی استاد عالی حوزه  علمیه قم و نیز عضو شورای عالی ستاد دکتر روحانی در خوزستان در سلسه مجالس دهه دوم ماه محرم در حسینیه شهدای شمخانی ،شب گذشته به تبیین اهمیت همبستگی مسلمانان و نقش وحدت در پیروزی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و با اشاره به آیات قرآنی گفت: قرآن مسلمانان را به الفت و همبستگی بویژه تشکیل صف واحد در جهاد و مبارزه دعوت می کند و می فرماید:إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ .خدا دوست ، دارد کسانی را که در راه او در صفی ، همانند ديواری که اجزايش را با سرب به هم پيوند داده باشند ، می جنگند.پس باید باهم باشیم تا شکست نخوریم.

حجت الاسلام فیاضی افزود:وحدت صرف نشستن در کنارهم نیست بلکه باید دلها باهم باشند ،یعنی در غم و شادی یکدیگر شریک هم باشیم لذا قرآن در این راستا می گوید:وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ .همگان دست در ريسمان خدا زنيد و پراکنده مشويد و از نعمتی که خدا بر، شما ارزانی داشته است ياد کنيد : آن هنگام که دشمن يکديگر بوديد و او دلهايتان را به هم مهربان ساخت و به لطف او برادر شديد و بر لبه پرتگاهی از آتش بوديد ، خدا شما را از آن برهانيد خدا آيات خود را برای شما اينچنين بيان می کند ، شايد هدايت يابيد.در دوران جاهليت دو قبيله بزرگ در مدينه به نام “اوس” و “خزرج” وجود داشتند كه بيش از يكصد سال! جنگ و خون‏ريزى و اختلاف در ميان آن دو جريان داشت، و هر چند وقت ناگهان به جان يكديگر مى‏افتادند و خسارات جانى و مالى فراوانى به يكديگر وارد مى‏كردند. يكى از موفقيتهاى بزرگ پيامبر (صلي الله عليه و آله) پس از هجرت به مدينه، اين بود كه به وسيله اسلام صلح و صفا در ميان آن دو ايجاد كرد، و با اتحاد آنها، جبهه نيرومندى در مدينه به وجود آمد. اما از آنجا كه ريشه‏هاى اختلاف فوق العاده زياد و نيرومند و اتحاد تازه‏ و جوان بود، گاه بيگاه، بر اثر عواملى، اختلافات فراموش شده شعله‏ور مى‏شد، كه بزودى در پرتو تعليمات اسلام و تدبير پيامبر (صلي الله عليه و آله) خاموش مى‏گشت. مى‏گويند: روزى دو نفر از قبيله “اوس” و” خزرج” به نام “ثعلبة بن غنم” و” اسعد بن زراره” در برابر يكديگر قرار گرفتند، و هر كدام افتخاراتى را كه بعد از اسلام نصيب قبيله او شده بود برمى‏شمرد. “ثعلبه” گفت: خزيمة بن ثابت (ذو الشهادتين) و حنظله (غسيل الملائكه) كه هر كدام از افتخارات مسلمانانند، از ما هستند، و همچنين عاصم بن ثابت، و سعد بن معاذ از ما مى‏باشند. در برابر او “اسعد بن زراره” كه از طايفه خزرج بود گفت: چهار نفر از قبيله ما در راه نشر و تعليم قرآن خدمت بزرگى انجام دادند: ابى بن كعب، و معاذ بن جبل، و زيد بن ثابت، و ابو زيد، به علاوه “سعد بن عباده” رئيس و خطيب مردم مدينه از ما است. كم كم كار بجاى باريك كشيد، و قبيله دو طرف از جريان آگاه شدند، و دست به اسلحه كرده، در برابر يكديگر قرار گرفتند، بيم آن مى‏رفت كه بار ديگر آتش جنگ بين آنها شعله‏ور گردد و زمين از خون آنها رنگين شود! خبر به پيامبر رسيد، حضرت فورا به محل حادثه آمد، و با بيان و تدبير خاص خود به آن وضع خطرناك پايان داد، و صلح و صفا را در ميان آنها بر قرار نمود. اين آيات در اينجا نازل گرديد و به صورت يك حكم عمومى همه مسلمانان را با بيان مؤثر و مؤكدى دعوت به اتحاد نمود.

فیاضی به مشی برخی سیاسیون اشاره کرد و گفت:اسلام و ولایت مایه همبستگی مردم است.یک عده ای در رفتار و گفتار خود مسائل قومی ،حزبی و گروهی را مطرح می کنند .بزرگترین خیانت به جمهوری اسلامی طرح مسائل قومی و همچنین قومی عمل کردن است.جمهوری اسلامی آرزوی همه پیامبران الهی و اوصیا است.پیش از پیروزی انقلاب منبر زیاد بود اما نتوانست اسلام را گسترش و عزت بدهد اما تشکیل جمهوری اسلامی توسط معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) عزت بزرگی را برای اسلام و مسلمین رقم زد.جمهوری اسلامی که براساس مکتب اهل بیت (ع) پای گرفت امروز برای همه مسلمانان بویژه شیعیان در جهان عزت ایجاد کرد. اما عده ای با عملکرد قومی و یا جناحی می خواهند به این نظام ضربه بزنند.خدا لعنت کند کسانی که مسائل قومی را در این کشور دامن می زنند.مسئولان نباید بگونه سخن بگویند که مردم را دچار تشتت و تفرقه کنند.بالاترین خیانت در جمهوری اسلامی اینست ، مسئولی که به برکت خون شهدا همچون شهدای خانواده شمخانی بر کرسی ریاست تکیه بزند و دم از قومیت گرایی بزند.این آقا چگونه می خواهد جوابگوی خون شهیدان و روح بلند امام باشد.اگر کسی بخواهد خانواده شهدا همچون خانواده بزرگوار شهدای شمخانی را زیر سئوال ببرد آنهم از رهگذر پست و مقام اجرایی و سیاسی لیاقت ماندن در آن جایگاه را ندارد.

این عضو شورای عالی تدبیر و امید در خوزستان در ادامه گفت:برخی می گویند اگر عرب ها به پست و مقام برسند و سلطه پیدا کنند خطرناک اند .این سخن بسیار غیرمنصفانه است.ما اگر چیزی غیر از اسلام و ولایت داشتیم که در مقابل صدام و رژیم بعثی در 8 سال جنگ تحمیلی نمی ایستادیم.خوزستان 16 هزار شهید دارد که حدود 11 هزار آن عرب بودند .ما فدایی اسلام و ولایت هستیم مردم عرب خوزستان بیش از سایر اقوام به ولایت و نظام اسلامی متعصب هستند .عرب های خوزستان عاشق تشیع اند و در این راه هزینه های سنگین پرداخت کردند.

حجت الاسلام فیاضی با دعوت همه اقوام و طیف های سیاسی به وحدت و همدلی گفت:امروز همه با هم زیر لوای ولایت در مقابل کفر و استکبار جهانی بایستیم.