دستاوردها و اقدامات اداره کل نوسازی خوزستان مدارس در سخنرانی سعیدی پور پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز

محمد سعیدی پور ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پرخیر و برکت پیامبر بزرگوار اسلام گفت:خداوند مهربان پیامبر صلح و دوستی را به جهانیان هدیه کرد تا به مصداق آیات و احادیث شریفه الگویی برای مکارم اخالق، تربیت و زیست معناگرا، مردم سالاری دین مدارانه و حاکمیت همراه و همنشین با مردم باشد. وی در […]

محمد سعیدی پور ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پرخیر و برکت پیامبر بزرگوار اسلام گفت:خداوند مهربان پیامبر صلح و دوستی را به جهانیان هدیه کرد تا به مصداق آیات و احادیث شریفه الگویی برای مکارم اخالق، تربیت و زیست معناگرا، مردم سالاری دین مدارانه و حاکمیت همراه و همنشین با مردم باشد.

وی در ادامه توضیح داد:یکی از مهمترین اتفاقات مبارکی که در سالهای اخیر و تحت اشراف و هدایت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) رخ داده، تنظیم و ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. مدرسه به عنوان کالبد نظام تعلیم و تربیت، تأثیر مهمی در نیل به حیات طیبه و پویایی علمی و فرهنگی جامعه دارد و زمینه تربیت آگاهانه و آزادانه نسلی مؤمن، متعهد، دانشمند، متخصص، خالق، فعال، ماهر، بانشاط، شایسته و وفادار به ارزشهای اسالمی-ایرانی را متناسب با تحوالت محیطی و نیازهای زمان فراهم آورد.

سعیدی پور بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور متولی تامین و تجهیز فضاهای آموزشی است که به مثابه »ظرف تعلیم و تربیت« بر چگونگی شکلگیری مظروف خود اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد، تلاش می کند با طراحی، ساخت، معماری، رنگ و تجهیز مناسب فضاهای آموزشی و تربیتی، در تسهیل و پیشبرد تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت سهیم باشد.

وی به گزارش عملکرد یکساله اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان اشاره کرد و افزود: ، همگام با سراسر کشور، تلاش شد با رویکرد مهم مردمی سازی دولت محترم، تقویت روحیه انقلابی و کار جهادی بیش از پیش، کالبد مورد نیاز فرآیند یادگیری تأمین و زمینه آسایش و آرامش دانش آموزان عزیز فراهم شود.

محمد سعیدی پور گفت: موفقیت حاصل شده در تحویل ۸۷۳ کالس درس در قالب ۲۱۰ مدرسه با زیر بنای ۸۷ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در طول یک سال گذشته به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت استان، نشان از همت واالی گروههای جهادی و مردمی و در رأس آنها خیرین گرانقدر و همیشه همراه دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان: در شش ماهه نخست سال جاری ۵۲۳ کلاس درس تحویل دانش آموزان عزیز شده است که در مقایسه با تعداد ۲۶۰ کلاس درس تحویلی شش ماهه نخست سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی ، دوبرابری را نشان می دهد.

وی یادآور شد:جانمایی نزدیک به۵۷ درصد از کلاس های تحویلی تا آستانه مهرماه سال جاری در مناطق روستایی و عشایری استان، گواه روشنی بر توجه نهضت مدرسهسازی به مناطق محروم است که در دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.

وی در ادامه افزود: بهبود کیفیت فضاهای آموزشی در قالب تعمیرات ساختمانی، رنگ آمیزی و شاداب سازی، ایزوگام، آسفالت محوطه و چمن مصنوعی، و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز از جمله میز و نیمکت و مبلمان اداری-آموزشی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات هوشمندسازی و رایانه و چاپگر، از دیگر اهدافی بوده که رشد نسبی آنها را نیز در سالی که گذشت شاهد بودیم.

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تعمیر و تجهیز میز و صندلی‌های قدیمی و فرسوده و شاداب سازی مدارس اشاره کرد و توضیح داد: حدود ۹۰ باب مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

به یاری خداوند و عزم راسخ همکارانم در این داره کل ، این نهضت ادامه خواهد یافت و هدف ما رشد سالیانه کلاس ها و تجهیزات تحویلی بویژه تحویل۸۰۰ کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مذارس استان خوزستان یادآور شد: اقدامات و تلاش های شبانه روزی مجموعه این اداره همچنان ادامه دارد اما همچنان تعداد قابل توجهی از مدارس و کلاس های درس سطح استان نیازمند بازسازی، مقاوم سازی، توسعه و تجهیز هستند که امیدواریم با رویکرد دولت محترم و تداوم حمایتهای خیرین ارجمند و مردم جهادگر و همیشه در صحنه، این مسأله برای همیشه حل شود