دومین دوره مسابقات مهارت های شغلی صنعت برق در اهوازبرگزار شد

دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی صنعت برق در اهوازبرگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز، دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی کارکنان شرکت های توزیع نیروی برق منطقه جنوب و جنوب غرب کشور، طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه۱۴۰۱ در چهاربخش و با حضور تیمهای عملیاتی ویژه از شرکت توزیع نیروی برق […]

دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی صنعت برق در اهوازبرگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز، دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی کارکنان شرکت های توزیع نیروی برق منطقه جنوب و جنوب غرب کشور، طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه۱۴۰۱ در چهاربخش و با حضور تیمهای عملیاتی ویژه از شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، استان خوزستان، شیراز و اهواز به میزبانی این شرکت در سایت آموزشی _عملیاتی برق شهرستان باوی در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در آئین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: برخورداری از نیروهای مجرب، ماهر و پایبند به اصول و مقررات ایمنی، در همه حوزه ها خصوصا صنعت برق اهمیت زیادی دارد و در بخش توزیع برق سیمبانان این شرکتها، در سخت ترین زمانهای ممکن و در گرمترین روزها و ساعات سال و زمانی که خیلی از ما در خانه مشغول استراحت هستیم این عزیزان با کار و تلاش خود زمینه آرامش را برای جامعه ما فراهم می کنند. بعضی مواقع ما شاهد دماهای بالای ۵۰ درجه هستیم که در این شرایط کار کردن روی تجهیزات ایثارگری و فداکاری می خواهد که این کارها را همکاران در سطح کشور بنحو احسن دارند انجام می دهند.

عبدالحمیدعباس شیاری در ادامه سخنان خود افزود: برگزاری این گونه مسابقات باعث تقویت سه عنصر سرعت، دقت و ایمنی کارکنان میشود و مجموعه صنعت برق به عنوان یک صنعت خدمت رسان که با رفاه، آسایش و رونق کسب و کار مردم سروکار دارد برای تحقق اهداف متعالی خود نیازمند حفظ و ارتقای آمادگی کارکنان و فن ورزان عملیاتی دارند.

شیاری خاطرنشان کرد: مجموعه برق اهواز تجربیات بسیارخوبی طی این سالها بدست آورده و کارکنان سختکوش، مجربی دارد که آمادگی انتقال دانش و تجربیات خودبه سایر همکاران دارند.

مدیرعامل برق اهواز همچنین بیان داشت: سیمبانی یکی از سخت ترین کارها در شرایط آب و هوایی این منطقه می باشد که این قشر زحمتکش و سخت کوش در تمام روزها و ساعت های سال خصوصا فصل تابستان به ویژه ساعت پیک یا اوج مصرف که از ساعت ۱۳تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ می باشد که برای انجام دستور کارهای اتفاقاتی صادره از سوی سامانه اتفاقات۱۲۱برق در آماده باش کامل بوده و در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به اصلاح شبکه آسیب دیده ناشی از همزمانی گرمای شدیدهوا و مصرف بالا اقدام می نمایند.

وی در ادامه گفت: کار در ارتفاع و زیر تابش مستقیم آفتاب و دمای بالای تجهیزات شبکه، امکان کار را سخت تر و دوچندان کرده و نیروهای عملیاتی و سیمبانان سختکوش با مشقت اقدام به عادی سازی شبکه و استمرار خدمت رسانی در راستای جلب رضایت شهروندان می نماید.

امام جمعه ملاثانی در ادامه این مراسم با تقدیر از مجموعه صنعت برق گفت: قطعا نعمت برق یکی از نعمتهایی است که خدا به ما ارزانی کرده است و برای تامین و رساندن این انرژی ارزشمند به دست مردم، انسانهای زحمتکش، تلاشگر و دانشمندان گمنامی مشغول فعالیت و مجاهدت هستند.

حجت الاسلام آلبوشوکه افزود: مجموعه کسانی که در امر تولید و توزیع نیروی برق زحمت می کشند هم کار انسان دوستانه انجام می دهند و هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برپایه توحید، فطرت و اخلاق پایه ریزی شده و دشمنان زیادی دارد کارکنان صنعت برق در خط مقدم دفاع و یکی از اصلی ترین خاکریزهای ما در مقابله با دشمنان هستند.

امام جمعه ملاثانی خاطر نشان کرد: در این منطقه نیروگاههای بزرگی به امر تولید برق مشغول هستند و برای ما باعث افتخار است که در کنار رودخانه کارون و مردم مهربان و خونگرم شهرملاثانی پذیرای شما مهمانان گرامی و اینگونه برنامه های علمی، فنی، پرنشاط مسابقات بزرگ هستیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای صنعت برق و کسانی که در دوره کرونا جان خود را از دست داده اندگفت: قطعا یکی از مهمترین سرمایه های ما نیروی انسانی می باشد که در همه جای جهان ارزشمند است و اگر این نیروی همراه با نشاط، مهارت و آمادگی فنی و جسمی باشد قطعا تاثیرات مثبت زیادی دارد.

امام جمعه شهرستان باوی اظهار داشت: مجموعه صنعت برق بهترین نیروهای متخصص و ماهر در مهارتهای شغلی و حرفه ای را در امر تولید و توزیع دارد که با قناعت و از خودگذشتگی مشغول فعالیت و کار در این صنعت عظیم هستند که ما باید قدردان زحمات این عزیزان که عامل رفاه و آسایش همه مردم هستند باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نعمت برق در استان خوزستان و شهر اهواز خاطر نشان کرد: برق عامل رفاه و آسایش است و انجام سایر امور نیز متاثر از این نعمت است و لذا ضرورت دارد با تکریم بیشتر فعالان این صنعت، سپاسگزار تلاش ارزشمند این عزیزان باشیم خصوصا در منطقه ما که بدلیل گرما و مشکلات ریزگرد، عنصر برق اهمیت زیادی دارد و انشالله با تخصص و تلاش جوانان ایران اسلامی و بومی کردن دانش و تکنولوژی شاهد پایداری برق باشیم.

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای توزیع برق کشور بعنوان متولی برگزاری این دوره از مسابقات در بخش دیگری از مراسم اظهارداشت: ما در دوران کرونا ۱۱۰ نفر از همکارانمان را تحت عنوان شهدای توزیع از دست دادیم و عزیزانی که امروز در اینجا تشریف دارند نمایندگان سربازان خدمتگزار شما در امر توزیع هستند و در برنامه های میان مدت دربحث مسابقات کشوری بنا داریم که به دفتر مهارتهای جهانی وصل شویم و بتوانیم در یکی دو دوره آینده در ردیف ۱۳ کدجهانی به عنوان مسابقات تاسیسات الکتریکی حضور فعالی داشته باشیم.
علی حیدری تفرشی با تقدیر از دست اندرکاران میزبانی این دوره از مسابقات در اهواز افزود: ما در دوران کرونا مجاز نیستیم اشکالات داخلی را برطرف کنیم ولی همکاران ما در بحث رفع اشکالات بعد از لوازم اندازه گیری هم این خدمات را انجام دادند و بخش عمده ای از عزیزانی که دربحث کرونا دچار آسیب شدند ناشی از همین امر بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات مهارت شغلی بیان داشت: فراهم نمودن شادی ونشاط کارکنان، تمرین و تقویت کارگروهی، انتقال دانش و تجربه، شناخت ضعفها، قوتها و کمبودها، فراهم کردن بستر مناسب برای رقابت پذیری سالم در عین رقابت و همچنین برنامه ریزی برای انتقال دانش و تجربه مستمر و عرضه توانمندیها بخشی از اهداف مورد نظر در برگزاری این دوره از مسابقات است و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیز به عنوان متولی امر، کل مجموعه را مستند سازی و به عنوان بانک اطلاعاتی و مدیریت دانش در آینده مورد استفاده قرارگاه خواهد داد.

لازم بذکر است این دوره از مسابقات باحضور ۸۵ شرکت کننده ناظر و تیم داوری در قالب تیم های تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار،احداث شبکه کابل خودنگهدار، نصب انشعاب سه فاز و نصب انشعاب تک فاز در حال برگزاری می باشد.