پیام آیت الله عبدالکریم فرحانی درپی ارتحال علامه آیت الله سید خضر موسوی

درپی ارتحال علامه مجاهد و محقق توانا آیت الله سید خضر موسوی، آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اتتشار پیامی این مصیبت را به امت اسلامی ، حوزه های علمیه و مردم خوزستان تسلیت گفت. متن پیام آیت الله فرحانی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم […]

درپی ارتحال علامه مجاهد و محقق توانا آیت الله سید خضر موسوی، آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اتتشار پیامی این مصیبت را به امت اسلامی ، حوزه های علمیه و مردم خوزستان تسلیت گفت. متن پیام آیت الله فرحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنالله و إنا إلیه راجعون

قال الصادق علیه السلام: «إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِیهُ ثلمَ فِی الاسلامِ ثُلمَهٌ لا یَسُدّها شَی‏ءٌ»ضایعه ارتحال عالم ربّانی، دانشمند گرانسنگ، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) «آیت الله حاج سید خضر موسوی (ره)» موجب تاثر و تأسف اینجانب و همه دوستداران علوم دینی، فرهنگ شیعی و انقلاب اسلامی گردید.

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزه‌ی علمیه ، روحانیت ، عشایر مختلف ، سادات گرانقدر آلبوشوکه و همه ارادتمندان و شاگردانی است که سالیان سال از محضر آن علامه فرزانه بهره می‌بردند.

ایشان که بحق نمونه یک عالم مهذب متقی بود، سال‌ها در حوزه‌ علمیه ، به تدریس و تألیف در راه خدمت به مکتب اهل بیت(ع) اشتغال داشته و علاوه بر طلاب فاضل، توده مردم و جوانان متدین نیز از مناهل علم و عمل او بهره می‏گرفتند. ولایتمداری و اهتمام به ارزش های انقلاب اسلامی و فرامین امامین انقلاب از همان دهه اول انقلاب در سیره ایشان جلوه گر بوده و همواره نصایح و رهنمودهای ایشان در حرکت انقلابی مردم و عشایر غیور خوزستان راهگشا بود.

اینجانب این ضایعه‌ مولمه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) عجل الله تعالی فرجه الشریف ، رهبرمعظم انقلاب، علمای اعلام، طلاب حوزه‌ی مبارکه و به مردم شریف خوزستان تسلیت می گویم . همچنین به خانواده‌ی مکرّم به ویژه برادر وفرزند بزرگوار ایشان عرض تسلیت کرده، و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید علو درجات و برای متعلقین تسلّا و صبر جمیل را مسألت می نمایم.

عبدالکریم فرحانی
نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
۱۵ رجب ۱۴۴۳