دولت فرانسه از افزایش قیمت سوخت عقب نشست

شبکه تلویزیونی ‘فرانس ۲۴ ‘ با اشاره به اعتراضات گسترده در فرانسه به افزایش مالیات بر سوخت اتومبیل اعلام کرد: ‘ادوار فیلیپ’نخست‌ وزیر فرانسه بصورت رسمی انصراف و عقب نشینی دولت فرانسه از افزایش مالیات سوخت را اعلام کرد. افزایش مالیات سوخت که برای یک ژانویه ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود به علت اعتراضات گسترده […]

شبکه تلویزیونی ‘فرانس ۲۴ ‘ با اشاره به اعتراضات گسترده در فرانسه به افزایش مالیات بر سوخت اتومبیل اعلام کرد: ‘ادوار فیلیپ’نخست‌ وزیر فرانسه بصورت رسمی انصراف و عقب نشینی دولت فرانسه از افزایش مالیات سوخت را اعلام کرد. افزایش مالیات سوخت که برای یک ژانویه ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود به علت اعتراضات گسترده موسوم به «جلیقه زرد» ها به حالت تعلیق درآمده است.از دو هفته پیش واکنش ها به سیاست‌های دولت فرانسه در راستای اصلاحات اقتصادی که جدیدترین آن منجر به افزایش قیمت سوخت در این کشور شد، با موجی از اعتراضات گسترده مردم پاریس و چند شهر دیگر مواجه شده است.

طی سه هفته گذشته ده ها هزار نفر از مردم پاریس و چند شهر دیگر این کشور به نشانه اعتراض به افزایش قیمت سوخت به خیابان‌ها آمدند. دلیل این که اعتراضات«جلیقه زرد» ها نام گذاری شده، پوشیدن جلیقه‌ای شبرنگ زرد رنگی است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، صاحب خودرو آن را بر تن کند.«جلیقه زرد»ها بیشتر شهروندانی هستند که با وجود کار و درآمد، در گذران زندگی و معاش به مشکل برخورده اند. کارمندان، کارگران و خانواده ‌هایی که در حومه شهرهای بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند و برای رفت و آمد و زندگی روزمره به خودروی شخصی وابسته هستند.