سفیر آمریکا در سازمان ملل : آمریکا فعلا در توافق هسته ای می ماند

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن فعلا در توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ می ماند.براساس این گزارش، هیلی گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار ارزیابی پاسخی مناسب به اقدامات ایران در عرصه جهانی است. وی افزود: […]

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن فعلا در توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ می ماند.براساس این گزارش، هیلی گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار ارزیابی پاسخی مناسب به اقدامات ایران در عرصه جهانی است.

وی افزود: در حال حاضر، خواهید دید که ما در توافق می مانیم. زیرا امید ما بر این است که می توانیم اوضاع را بهبود بخشیم و هدف، همین است.هیلی دلیل توجه بیش از حد آمریکا به توافق هسته ای را تشدید تنش با کره شمالی برشمرد و اینگونه مدعی شد: آنچه اکنون در مورد ایران می گوییم، این است که نگذاریم این کشور به کره شمالی بعدی تبدیل شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل به شبکه خبری ان بی سی گفت: در توافق هستیم تا ببنیم چطور می توان آن را بهتر کرد. تلاش می کنیم اوضاع را بهتر کنیم تا مردم آمریکا احساس امن تری داشته باشند.وی که منتقد سرسخت برجام و یکی از افرادی بوده که رئیس جمهوری آمریکا را به اعلام پایبند نبودن ایران به توافق ترغیب کرده است، افزود: آنچه تلاش می کنیم بگوییم این است که توافق یک مشوق بوده است. توافق برای این بوده که شما دست از اموری خاص بردارید. شما انجام اموری خاص را متوقف نکرده اید، از اینرو چه می کنیم تا مسئولیت پذیری ایران را بالا بریم تا این کار را انجام دهد.

هیلی در ادامه گفت که رئیس جمهوری آمریکا با کنگره همکاری تنگاتنگی خواهد داشت تا به مشخصه ای که مناسب تر است، دست یابد.ترامپ جمعه شب از تائید پایبندی ایران به برجام خودداری و تهدید کرد به این توافق پایان می بخشد، اگر کنگره باعث تقویت آن نشود.