افزایش ۷۰ درصدی درخواست شهروندی آمریکایی ها در نیوزیلند

وزارت کشور نیوزیلند اعلام کرد در ۱۲ هفته پس از ریاست جمهوری ‘دونالد ترامپ’، درخواست اتباع آمریکایی که خواستار دریافت شهروندی نیوزیلند هستند ،۷۰ درصد افزایش یافته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه به نقل از وزارت کشور نیوزیلند اعلام کرد که این بررسی از نظر زمانی با مدت مشابه خود درسال گذشته مورد مقایسه […]

وزارت کشور نیوزیلند اعلام کرد در ۱۲ هفته پس از ریاست جمهوری ‘دونالد ترامپ’، درخواست اتباع آمریکایی که خواستار دریافت شهروندی نیوزیلند هستند ،۷۰ درصد افزایش یافته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه به نقل از وزارت کشور نیوزیلند اعلام کرد که این بررسی از نظر زمانی با مدت مشابه خود درسال گذشته مورد مقایسه قرار گرفته است.آمار این وزارتخانه نیوزیلند همچنین نشان می دهد آمار روادید کار اعطاء شده به اتباع آمریکا در این کشور دورافتاده نیز نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

 

طبق گزارش وزارت کشور نیوزیلند در دو هفته پس از انتخابات آمریکا تعداد آمریکایی های مراجعه کننده به سایت این مرکز برای دریافت شهروندی به یکباره ۱۰ برابر افزایش یافت.بسیاری از آمریکایی های مقیم نیوزیلند اعلام کردند اکثر دوستان و اقوام آنها پس از ریاست جمهوری ترامپ به دنبال خروج از آمریکا هستند.بسیاری از افراد، مهاجرت آمریکایی ها به دیگر کشورها پس از پیروزی ‘دونالد ترامپ’ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خنده دار فرض کرده بودند، اما هجوم به تارنمای مهاجرت نیوزیلند در روزهای آغاز فعالیت ترامپ و افزایش ۷۰ درصدی درخواست آمریکایی ها برای مهاجرت به نیوزیلندنشان داد این امر شوخی نبوده است.

تارنمای اداره مهاجرت نیوزیلند در روز پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات شاهد ۵۶ هزار و ۳۰۰ بازدیدکننده بود که حدود دو هزار و ۵۰۰ برابر موارد روزهای عادی است.نیوزیلند بیش از ۱۰ هزار کیلومتر ( ۶ هزار مایل) از آمریکا فاصله دارد. مهمترین شاخص اقتصاد این کشور کشاورزی و دامپروری است. دور افتاده ترین کشور در جنوب غرب اقیانوس آرام ۴٫۸ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد گوسفندان این کشور ۶ برابر جمعیت آن است .این کشور فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به طوری که استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد.