مقام عراقی :اوضاع در نجف امن و با ثبات است

عضو شورای استان نجف اشرف پنجشنبه شب، با تاکید بر وجود امنیت برای زائران حرم علوی ، اعلام کرد: با تدابیر ویژه بکار گرفته شده ، پس از حمله یکشنبه گذشته گروه تروریستی در منطقه القادسیه، هم اکنون اوضاع در نجف اشرف عادی و تحت کنترل است و سفرهای زیارتی بصورت عادی و در امنیت […]

عضو شورای استان نجف اشرف پنجشنبه شب، با تاکید بر وجود امنیت برای زائران حرم علوی ، اعلام کرد: با تدابیر ویژه بکار گرفته شده ، پس از حمله یکشنبه گذشته گروه تروریستی در منطقه القادسیه، هم اکنون اوضاع در نجف اشرف عادی و تحت کنترل است و سفرهای زیارتی بصورت عادی و در امنیت کامل انجام می شود. حسین الحدراوی در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا، به حمله تروریستی شکل گرفته علیه پست بازرسی القادسیه در جنوب نجف در روز یکشنبه گذشته اشاره کرد و گفت: این حمله با ایستادگی و رویارویی جانانه نیروهای پلیس و غیورمردان عشایر مواجه و خنثی شد. وی افزود: این پست بازرسی در 42 کیلومتری جنوب غرب شهر نجف واقع شده است و با تدابیر بکار گرفته شده، مردم این منطقه نیز اکنون زندگی روزمره عادی خود را سپری می کنند.

وی توضیح داد: شورای استان پس از این هجوم تروریستی، میزبان استاندار و مدیر پلیس و مدیر اطلاعات امنیت بود و در نشستی ، به توافق رسیدیم تا مواضع دفاعی امنیتی و اطلاعاتی خود را تقویت کنیم. حدراوی در ارتباط با جزئیات این حادثه اظهار داشت: خودرو بمب گذاری شده از ناحیه النخیب از سمت صحرای الانبار آمده بود و توانسته بود تا از سمت جنوب غرب به استان نفوذ کند و در برخورد با اولین ایست بازرسی موسوم به پست بازرسی القادسیه در ساعت شش و نیم بامداد با نیروهای عراقی درگیر شد . وی در مورد اقدامات امنیتی شکل گرفته پس از این رویداد گفت: ما قرار است خندقی از سمت صحرا به طول 162 کیلومتر حفر کنیم و مدت چهار روز است که کار در این خصوص را آغاز کرده ایم . این خندق یک مانع طبیعی در برابر ورود داعشی ها به استان خواهد بود. حدراوی ادامه داد: ما همچنین دستگاه های الکترونیک و حسگرهایی را بر روی این خندق نصب خواهیم کرد و همچنین دو بالگرد در اختیار ما قرار داده شد و خلبانان این دو بالگرد آمادگی خود را برای انجام گشت های هوایی شناسایی اعلام کردند. وی تاکید کرد: تروریست ها در نجف اشرف هیچ پایگاه و یا هسته های خفته ای ندارند. البته چند نفر تحت تعقیب پلیس نجف هستند که از ساکنان استان نیستند بلکه از اهالی صحرای الرمادی می باشند. مواضع داعش در شرق منطقه النُخیب توسط جنگنده های نیروی هوایی در هم کوبیده شد و این منطقه که جزو استان الانبار است هم اکنون خالی از تروریست است.