مقتدی صدر : دولت عراق بدون ترس ازفشارهای سیاسی، اصلاحات رادنبال کند

مقتدی صدر روز جمعه در جمع هوادارانش در میدان التحریر بغداد ، با بیان اینکه ‘کشور از حیث فساد به مرحله خطرناکی رسیده’، از دولت العبادی خواست با قدرت اصلاحات را دنبال کند و از فشارهای سیاسی نترسد.مقتدی صدر رهبر جریان سیاسی صدری ها که در پارلمان این کشور فراکسیون الاحرار را دارند، چند پیشنهاد […]

مقتدی صدر روز جمعه در جمع هوادارانش در میدان التحریر بغداد ، با بیان اینکه ‘کشور از حیث فساد به مرحله خطرناکی رسیده’، از دولت العبادی خواست با قدرت اصلاحات را دنبال کند و از فشارهای سیاسی نترسد.مقتدی صدر رهبر جریان سیاسی صدری ها که در پارلمان این کشور فراکسیون الاحرار را دارند، چند پیشنهاد هم برای طرح اصلاحی العبادی مطرح کرد.

وی در سخنانی برای تجمع کنندگان در میدان التحریر، گفت: فریادهای شما باعث ترس و وحشت در دل ساکنان منطقه قرمز (منظور منطقه سبز امنیتی) شده و تظاهرات شما ثمرات خود را نشان داد. وی افزود: در پی این تظاهرات نخست وزیر اولین بسته اصلاحی خود را ارائه کرد و ما امیدواریم اجرای آن باعث ریشه کن شدن فساد در دستگاه های حکومتی و اداری شود. مقتدی صدر در عین حال ابراز امیدواری کرد که این اصلاحات تبلیغی و روبنایی نباشد و بصور حقیقی اجرا شود و از مردم نیز خواست با ادامه تظاهرات هفتگی ، دولت را تا تحقق اصلاحات جامع و فراگیر تحت فشار قرار دهند.

وی تاکید کرد که اصلاحات فراگیر باید همه نهادها و موسسات حکومتی اعم از وزارت خانه ها ، پست های ویژه ، همه بخش های دولتی و از جمله دستگاه قضایی را شامل شود.مقتدی صدر ، دولت های قبلی را متهم کرد که با سیاسی کردن دستگاه قضایی کشور را به تروریست ها فروخته اند.وی همچنین بسط پروژه اصلاحات را به سایر دستگاه ها از جمله کمیسیون عالی انتخابات، موسسات مالی و بانک ها نیز ضروری دانست و گفت که این آخرین فرصت برای نجات عراق از فساد است و دستگاه های مسئول باید مفسدان را تحت تعقیب قرار داده و استثنا قائل نشوند. این مقام سیاسی عراق، همچنین اضافه کرد که اگر نخست وزیر در اجرای برنامه اصلاحی خود صادق و جدی است، باید اراضی توزیع شده در دولت های قبل را پس بگیرد و طی شرایطی، بین افراد مستحق توزیع کند. وی همچنین به دولت پیشنهاد کرد که برای پشت سرگذاشتن بحران مالی جاری در کشور، مسئولانی را که با فساد خود عامل این شرایط بوده اند را کنار بگذارد و روسای سه قوه، نمایندگان پارلمان و دیگر مقام های عراقی به مدت یک سال ، نیمی از حقوق ماهانه خود را به فقرا و خانواده های شهیدان جنگ علیه گروه تروریستی داعش اختصاص دهند.