نعیم قاسم: عربستان برای ما مثل اسرائیل خواهد شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که عربستان مسئول تاخیر در انتخاب رئیس جمهور لبنان است تصریح کرد: اگر عربستان از مواضع و اقدامات شنیع خود دست برندارد، روابط با این کشور به زودی به اتهام تبدیل می‌شود.، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت:‌ عربستان با توصیف حزب‌الله به گروه تروریستی […]

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که عربستان مسئول تاخیر در انتخاب رئیس جمهور لبنان است تصریح کرد: اگر عربستان از مواضع و اقدامات شنیع خود دست برندارد، روابط با این کشور به زودی به اتهام تبدیل می‌شود.، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت:‌ عربستان با توصیف حزب‌الله به گروه تروریستی به ما خدمت کرد؛ چراکه مردم جهان اسلام و آزادگان را بیدار کرد و جایگاه مقاومت را روشن کرد. این یعنی حزب‌الله مهم و بسیار تأثیرگذار است.

=_UTF-8_B_MTQyODk5MTYyNjYzM19hcDMuanBn_=

نعیم قاسم گفت: همه جهان مطلع شدند که شورای همکاری خلیج فارس حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار داد کشورهای عرب گمان می کنند این اقدام موجب ترس و نگرانی ما می‌شود و روابط حزب‌الله را محدود کرده و در توانایی‌اش برای حضور و فعالیت در میدان جنگ تأثیر می‌گذارد. عربستان با این کار خودش را در دام انداخت؛ چراکه از اصطلاحی برای “تروریست” خواندن حزب‌الله استفاده کرد که اسرائیل آن را بکار می‌برد. وی گفت: اگر عربستان از مواضع و اقدامات شنیع خود دست برندارد به زودی در لبنان روابط با این کشور همانند اسرائیل به یک اقدام مذموم می‌شود.

این مسئول حزب الله لبنان گفت: ما با اسرائیل روبرو می‌شویم و او را شکست می‌دهیم اما این که عربستان از اصطلاحات اسرائیل استفاده می‌کند به این معناست که به اسباب و ابزار اسرائیلی پناه برده و این ضعف عربستان را می‌رساند و خطایی بزرگ برای آل سعود بود. کسی که عربستان را نمی‌شناسد تحمل انتقاد از آن را ندارد در حالی که می‌بیند حزب‌الله حزبی شناخته شده و موثر است. قاسم گفت: ما از عربستان بدگویی نکرده‌ایم تنها اقداماتش را توصیف می‌کنیم. ما درباره حملات متجاوزانه عربستان در یمن و سوریه صحبت می کنیم. عربستان از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند؛ کسانی که هیچ دین و اخلاقی را ندارند. ما درباره اقدامات عربستان صحبت می کنیم که بسیاری جرأت بیانش را ندارند و این باعث شده عربستان از این موضع حزب‌الله دیوانه شود. درباره مسائل داخلی لبنان نیز نعیم قاسم گفت: عربستان به گروه‌های لبنانی برای تغییر معادلات اعمال فشار زیادی می‌کند و در واقع عربستان انتخاب رئیس جمهور در لبنان را از یکسال و نیم پیش به تاخیر انداخته است. وی گفت: جهان شکی در دستاوردهای مقاومت در دو محور رویارویی با اسرائیل و مقابله با تروریست‌های تکفیری ندارد.