لاریجانی: جهان به ماهیت حامیان واقعی تروریسم پی برده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان دور دیگری از مذاکرات خود با همتای عراقی اش در بغداد، تاکید کرد که قدرت های جهانی امروز به ماهیت حامیان واقعی تروریست ها در جهان و منطقه پی برده اند. علی لاریجانی در دیدار سلیم الجبوری، با اشاره به روند افزایش تحرکات نظامی گروه های تروریستی در منطقه […]

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان دور دیگری از مذاکرات خود با همتای عراقی اش در بغداد، تاکید کرد که قدرت های جهانی امروز به ماهیت حامیان واقعی تروریست ها در جهان و منطقه پی برده اند. علی لاریجانی در دیدار سلیم الجبوری، با اشاره به روند افزایش تحرکات نظامی گروه های تروریستی در منطقه تصریح کرد که قدرت های جهانی تا حد زیادی به مسائل منطقه و خصوصیات آن واقف شده و پی برده اند که حامیان واقعی تروریست ها چه کسانی هستند.

وی با تبریک برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المجالس در بغداد به همتای عراقی اش گفت: خوشبختانه وضع عراق امروز چه از نظر سیاسی و چه نظامی – امنیتی بخوبی پیش می رود و شرایط فعلی این کشور خیلی بهتر از گذشته شده و به تروریست ها نیز ضربات زیادی در عراق وارد آمده است. لاریجانی در ادامه وفاق و انسجام ملی را مهمترین مساله و ضرورت عراق دانست و گفت: تحرکات بیرونی در چنین شرایطی نمی تواند تاثیر زیادی داشته باشد و ما امیدواریم اوضاع داخلی عراق به سمت وفاق سیاسی بیشتر پیش برود. رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع فلسطین نیز گفت: متاسفانه مساله فلسطین در میان کشورهای اسلامی مهجور واقع شده و در چنین شرایطی است که رژیم صهیونیستی تجاوزهای خود را افزایش داده و وضعیت بویژه در غزه را سخت تر کرده است.

لاریجانی افزود: در این شرایط لازم است گروهی از بین المجالس اسلامی نیز به غزه سفر کند و کمک های انساندوستانه کشورهای اسلامی را به فلسطینی ها برساند.

81934675-70470272

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار از کمک های جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری هرچه بهتر اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در بغداد تشکر کرد و حضور کشورهای اسلامی در این اجلاس را خوب و گسترده دانست. وی در خصوص اوضاع عمومی عراق نیز گفت: خوشبختانه امروز انسجام در میان مردم عراق بیشتر شده و آنها به اهمیت حمایت دولت و شرایط صلح آمیز، بهتر پی برده اند. الجبوری ابراز امیدواری کرد که این وحدت نظر در میان گروه های سیاسی نیز هرچه بیشتر شکل بگیرد و درعین حال شرایط منطقه ای نیز به سمتی حرکت کند که اختلاف های سیاسی میان کشورهای منطقه مرتفع شود.

لاریجانی که برای شرکت در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی شنبه شب وارد بغداد شده، روز گذشته با نخست وزیر و صبح امروز با رئیس جمهور عراق نیز جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.