9 کشته در انفجارهای استان دیاله عراق

منابع پلیس عراق روز دوشنبه اعلام کردند که در انفجارهایی در دو منطقه استان دیاله 9 غیرنظامی کشته و 16 نفر زخمی شدند. به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، منابع آگاه پلیس عراق افزودند: در انفجار بمبی دست ساز کارگذاشته شده در پارکینگ خودروها در «المقدادیه» در شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله 5 غیرنظامی […]

منابع پلیس عراق روز دوشنبه اعلام کردند که در انفجارهایی در دو منطقه استان دیاله 9 غیرنظامی کشته و 16 نفر زخمی شدند. به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، منابع آگاه پلیس عراق افزودند: در انفجار بمبی دست ساز کارگذاشته شده در پارکینگ خودروها در «المقدادیه» در شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله 5 غیرنظامی کشته و 9 نفر زخمی شدند.

81935095-70470187

همچنین انفجار بمبی دست ساز در بازار تجاری در منطقه «المرادیه» در جنوب غربی بعقوبه منجر به کشته شدن 4 غیر نظامی و زخمی شدن هفت نفر شد. «کریم عبدالله الجبوری» عضو شورای استان دیاله پیشتر از آغاز مرحله دوم عملیات پاکسازی منطقه الزور واقع در شمال شرق بعقوبه از تروریست های داعش با مشارکت نیروی هوایی ارتش و600 تن از رزمندگان عشایر در آن خبر داد. وی گفت: پلیس و ارتش عراق با حمایت نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) به علاوه 600 رزمنده عشایر ونیروی هوایی ارتش مرحله دوم عملیات پاکسازی منطقه الزور واقع در 46 کیلومتری شمال شرق بعقوبه را که در حال حاضر مهمترین پناهگاه داعش می باشد آغاز کردند. منطقه الزور یکی از مهمترین مناطق شمال شرقی بعقوبه است که همچنان پناهگاه تروریست های مسلح داعش است به نحوی که هرچند وقت یک بار تروریست های داعش به خانه های اهالی آن حمله می کنند. گروه تروریستی داعش از تابستان سال گذشته بخش هایی از شهرهای شمال و غرب عراق را اشغال و مرتکب جنایت های هولناکی شده است.