یک فروند هواپیمای شناسایی عربستان در یمن سرنگون شد

یک فروند هواپیمایی شناسایی وابسته به ائتلاف متجاوزان تحت رهبری عربستان سعودی در یمن سرنگون شد.به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند یک فروند هواپیمای شناسایی متجاوزان تحت رهبری عربستان را در شهر «حجانه» در استان صنعا سرنگون کنند. یک مقام محلی به سما خاطرنشان کرد که این […]

یک فروند هواپیمایی شناسایی وابسته به ائتلاف متجاوزان تحت رهبری عربستان سعودی در یمن سرنگون شد.به گزارش خبرگزاری رسمی یمن(سبأ)، پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند یک فروند هواپیمای شناسایی متجاوزان تحت رهبری عربستان را در شهر «حجانه» در استان صنعا سرنگون کنند.

81874984-70368587

یک مقام محلی به سما خاطرنشان کرد که این هواپیما شنبه شب در جبل الفرع در روستای «ابوجیداء» در منطقه «السهمان» سرنگون شد. عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند. بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.