روسیه ؛عملیات ضدتروریستی در سوریه تا نابودی کامل داعش با جدیت ادامه دارد

«ولادیمیر چیژوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد: روسیه برای نابودی تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش در سوریه عملیات نظامی را در این کشور با جدیت ادامه خواهد داد. چیژوف روز پنجشنبه گفت: روسیه عملیات هوایی در سوریه را برای سرکوب تروریست ها به ویژه جلوگیری از گسترش نفوذ گروه تروریستی […]

«ولادیمیر چیژوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد: روسیه برای نابودی تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش در سوریه عملیات نظامی را در این کشور با جدیت ادامه خواهد داد. چیژوف روز پنجشنبه گفت: روسیه عملیات هوایی در سوریه را برای سرکوب تروریست ها به ویژه جلوگیری از گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش اجرا می کند.

81854937-70331286

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، خودداری کشورش از مبارزه با داعش را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: نادیده گرفتن تهدیدهای تروریستی و اعتقاد به این که تروریست ها به روسیه ضربه نمی زدند، اشتباه بزرگ بود. وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود بیش از 2 هزار شهروند روس در صفوف گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه در اعمال تروریستی شرکت می کنند. او تصریح کرد: نمی خواهیم این افراد به روسیه بازگردند و برای این منظور و جلوگیری از انتشار داعش در روسیه و کشورهای متحد و همسایه آن در سوریه عملیات ضدتروریستی را با شدت بیشتر اجرا می کنیم.

چیژوف در باره ساقط شدن بمب افکن سوخو-24 روسی توسط جنگنده ترکیه در سوریه گفت: هواپیمای نظامی روسی حریم هوایی ترکیه را نقض نکرد. با سرعتی که این نوع هواپیماها دارند در صورت عبور آن از حریم هوایی ترکیه، زمان بسیار ناچیزی طول نمی کشید که بیشتر از چند ثانیه نمی شد. نماینده روسیه در اتحادیه اروپا افزود: این زمان به قدری کم است که هواپیمای ترکیه فرصت هشدار دادن و گرفتن دستور از مرکز و آماده شدن برای حمله به هواپیمای روسی را نداشت.

وی ادامه داد: این وضعیت نشان می دهد که حمله به هواپیمای روسی از پیش برنامه ریزی شده بود و آن را اقدام دسیسه جویانه از طرف ترکیه می دانیم. چیژوف در همین حال خاطرنشان کرد که کشورش قصد جنگیدن با ترکیه را ندارد، اما در اجرای عملیات ضدتروریستی در سوریه تدابیر امنیتی را تشدید خواهیم کرد تا امنیت پروازها تامین شود.

وی همچنین از توصیه وزارت خارجه روسیه به شهروندان روس برای خودداری از سفر به ترکیه حمایت کرد و افزود: این اقدام برای تامین امنیت شهروندان روس انجام می گیرد، زیرا ترکیه در شرایط کنونی خطرناک است. روز سه شنبه یک فروند هواپیمای سوخو-24 روسیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه هدف یک موشک هوا به هوای جنگنده اف-16 ترکیه قرار گرفت و سرنگون شد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در واکنش تند به این اقدام ترکیه اعلام کرد که هواپیما در حال انجام ماموریت ضدتروریستی بود و ترکیه به روسیه از پشت خنجر زد.