اشتون: مذاکرات مثبت بود؛ سال نو شما مبارک

کانرین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات ایران و ۱+ ۵ را مثبت و مفید خواند و در پایان نشست وین ۲، سال نو را به ایرانیان تبریک گفت. اشتون پس از گفت و گو با ظریف و جمع بندی دو روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین، در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر […]

کانرین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکرات ایران و ۱+ ۵ را مثبت و مفید خواند و در پایان نشست وین ۲، سال نو را به ایرانیان تبریک گفت.

81094920-5581194

اشتون پس از گفت و گو با ظریف و جمع بندی دو روز مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین، در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه ایران گفت: در این دو روز درباره غنی سازی،راکتور اب سنگین اراک ، همکاری های غیرنظامی اتمی و تحریم ها صحبت کردیم.

وی خاطر نشان کرد که از ۷ تا ۹ آوریل برابر با ۱۸ تا ۲۰ فروردین ۹۳ این مذاکرات در وین ادامه خواهد یافت و افزود : سعی می کنیم درد مورد موضوع های محتوایی کار کنیم. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مرحله بعدی مذاکرات را ملاقات های کارشناسی ایران و ۱+۵ عنوان کرد و خطاب به ایرانیان حاضر در سالن گفت:سال نو شما مبارک. وی همچنین از وزارت خارجه اتریش و سازمان ملل برای میزبانی این نشست تشکر کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز از وزارت خارجه اتریش و دفتر سازمان ملل در وین برای فراهم کردن امکانات برگزاری گفت و گو های ا یران و ۱+۵ تشکر کرد و گفت: درجلسات دیروز وامروز بحث های بسیار محتوایی ، جدی و مفید پیرامون یک رشته از موضوعات داشتیم که شامل غنی سازی، راکتور اراک، همکاری های صلح امیز هسته ای و تحریمها بود.

ظریف خاطرنشان کرد: از ۷ تا ۹ اوریل در وین جلسه خواهیم داشت و کارمان را درباره موضوعات محتوایی قابل پیگیری د ر چارچوب دستیابی به توافق جامع ادامه خواهیم داد.وزیر امور خارجه ایران افزود: در فاصله الان تا اجلاس رسمی ، کارشناسان و متخصصان ما ملاقات خواهند کرد تا در مورد جزییات موضوعاتی که به انها واگذار شده بحث و گفت و گو کنند.ظریف هم از همه حاضران در سالن تشکر کرد و گفت: من هم فرارسیدن نوروز را به شما تبریک می گویم .نوروزتان پیروز