سید حمزه حوثی رئیس هیات انصار الله در ژنو: منتظر پاسخ سازمان ملل هستیم

‘سید حمزه حوثی’ رییس و سخنگوی هیات انصارالله در ژنو با تاکید بر مواضع نمایندگان یمنی و اختلاف با سازمان ملل گفت: هیچ مذاکره ای انجام نخواهدشد، ما منتظر پاسخ سازمان ملل هستیم.رییس هیات انصارالله گفت: ما همچنان بر سر تعداد اعضا هیات ها که نماینده مردم یمن هستند، اختلاف نظر داریم. ما معتقدیم تمام […]

‘سید حمزه حوثی’ رییس و سخنگوی هیات انصارالله در ژنو با تاکید بر مواضع نمایندگان یمنی و اختلاف با سازمان ملل گفت: هیچ مذاکره ای انجام نخواهدشد، ما منتظر پاسخ سازمان ملل هستیم.رییس هیات انصارالله گفت: ما همچنان بر سر تعداد اعضا هیات ها که نماینده مردم یمن هستند، اختلاف نظر داریم. ما معتقدیم تمام نمایندگانی که با خودمان به ژنو آورده ایم باید بر سر میز مذاکره حضور داشته باشند. در حال حاضر هیچ مذاکراتی انجام نمی شود و منتظر پاسخ سازمان ملل هستیم.

81650319-6526935

وی افزود: ‘ طی امروز مشورت ها را با نمایندگان و گروه ها ادامه می دهیم. ما مواضع خود را دیروز اعلام کردیم. ما به هیچ عنوان با هیات های متشکل از هفت عضو و 3 مشاور موافق نیستیم و تاکید می کنیم که این طرح از دیدگاه هر یمنی که به عنوان نماینده ملت در این مذاکرات شرکت دارد قابل قبول نیست.’ ما چهار سال است که با سازمان ملل در حال رایزنی هستیم و تاکید و انتظار داریم که خواسته های ما پذیرفته شده و به اجرا گذاشته شوند. آنچه در داخل یمن اتفاق می افتد مربوط به مردم یمن است و ربطی به هیچ کس دیگری ندارد.’

وی در خصوص چشم انداز یک آتش بس گفت: سازمان ملل باید ابتدا به دنبال جلوگیری از حملات (عربستان) باشد واجازه دهد تا کمک های بشر دوستانه به مردم یمن برسد.’اسماعیل ولد شیخ احمد’ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، دیشب (سه شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی بر ضرورت پیشبرد روند سیاسی برای التیام رنج مردم یمن تاکید کرد و گفت: موفق شدیم هیات های یمنی را به ژنو بیاوریم که این خود یک موفقیت بزرگ است و نباید از اهمیت این نشست غافل شد. این آغازی مهم در روند سیاسی حل مسئله است. باید واقع بین بود ، راه دشوار است و نکته مهم رسیدگی به تمام ابعاد این بحران است.وی افزود: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با هیات یمنی که از ریاض به ژنو آمده است، دیدار کرد و من نیز امروز با هیاتی که از صنعا وارد ژنو شده ملاقات کردم. هیاتی که از صنعا آمده متشکل از 22 نفر است. ما تاکید کرده بودیم که از هر طرف می باید 10 نفر در گروه مذاکرات حضور داشته باشند که متشکل از هفت عضو هیات و سه مشاور است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: دو طرف درگیر در یمن و جامعه بین المللی به این مذاکرات به عنوان راهی مسالمت آمیز برای خروج از این مناقشه نگاه می کنند. مذاکراتی که مبنای آن ابتکار عمل کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و قطعنامه های سازمان ملل است.وی همچنین به موضوع برقراری آتش بس اشاره کرد و گفت: هدف، رسیدن به آتش بس در ماه رمضان است و در این باره نیز رایزنی هایی میان دو طرف در حال انجام است. مردم یمن امید دارند که در آستانه رمضان آتش بس بر قرار شود.