واکنش صدربه سفر کری،العبادی کمک خواست،سه سرکرده داعش به هلاکت رسیدند

ˈمقتدا الصدرˈ رهبر جنبش صدر نسبت به دیدار ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا از عراق واکنش نشان داد ، سه سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شدندو حیدر العبادی نخست وزیر عراق از جامعه جهانی برای مبارزه با این گروه تروریستی کمک خواست. صدر گفت : این کشور نباید با اشغالگران همکاری کند.وی افزود: ما […]

ˈمقتدا الصدرˈ رهبر جنبش صدر نسبت به دیدار ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا از عراق واکنش نشان داد ، سه سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شدندو حیدر العبادی نخست وزیر عراق از جامعه جهانی برای مبارزه با این گروه تروریستی کمک خواست. صدر گفت : این کشور نباید با اشغالگران همکاری کند.وی افزود: ما خواستار همکاری عراق با کشورهای همسایه و هم پیمانان خود هستیم و با اشغالگران همکاری نداریم.سخنان صدر که نشانگر مخالفت وی با مداخله آمریکا در امور عراق است در حالی بیان می شود که کری در بغداد با ‘حیدر العبادی’ نخست وزیر جدید این کشور به بهانه ایجاد هماهنگی علیه گروه های تروریستی از جمله داعش که در ماه های اخیر بخش هایی از خاک عراق را اشغال کرده اند، ملاقات کرد.گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

هلاکت 3 سرکرده داعش در موصل

یک مقام بلندپایه ارتش عراق روز چهارشنبه گفت که 3 سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان حملات هوایی ارتش این کشور به مواضع این گروه در مرکز و شمال شهر موصل کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری ‘اسکای نیوز’، این منبع نظامی افزود: هواپیماهای جنگی عراق با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده بودند، موفق به کشتن 3 تن از سرکردگان این گروه تروریستی به نام های ‘عکاشه البغدادی’، ‘عدنان خضیر’ و ‘علی محمد الشایر’ در جریان حملات هوایی به پایگاه های این گروه تروریستی در مرکز و شمال شهر موصل شدند.

شبه نظامیان گروه تروریستی داعش، موصل را که مرکز استان نینوا و دومین شهر مهم عراق است، تحت اشغال خود دارند.

این منبع نظامی عراق افزود: نیروی زمینی ارتش عراق عملیاتی را برای شکست محاصره ناحیه ‘الضلوعه’ در استان ‘صلاح الدین’، آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات که با مشارکت یگان های گارد ریاست جمهوری، نیروهای مبارزه با تروریسم و با حمایت شبه نظامیان و نیروهای مردمی صورت می گیرد، دستکم 25 تروریست کشته و 6 دستگاه خودروی زرهی مجهز به سلاح های ضد هوایی منهدم شد.

حیدر العبادی بر کمک جهانی برای مبارزه با تروریست های داعش تاکید کرد

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه از جامعه جهانی خواست به عراق در روند مقابله با گروه تروریستی داعش کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، حیدر العبادی نخست وزیر عراق همچنین از جامعه جهانی خواست تا فورا برای متوقف کردن گسترش این غده سرطانی (داعش) اقدام کنند.

العبادی در عین حال گفت که البته که نقش ما دفاع از کشورمان است اما جامعه جهانی نیز در حفاظت از عراق و مردم این کشور و همچنین کل منطقه مسوولیت دارد.

نخست وزیر عراق همچنین یادآورشد که جامعه جهانی و سازمان ملل نیز نقش و وظیفه ای دارند که مقابله با تهدیدات داعش در کشور همسایه سوریه است.

بر اساس این گزارش،اظهارات حیدر العبادی در حالی مطرح شده است که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقام های عراقی در این کشور به سر می برد.

گروه تررویستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه بوجود آمده جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.