افزایش بی سابقه فوتی‌های کرونایی در روسیه؛ رکوردشکنی ادامه دارد

افزایش بی سابقه مرگ و میر و ابتلا به بیماری کرونا در روسیه همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته، بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور، جان خود را از دست دادند. ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام […]

افزایش بی سابقه مرگ و میر و ابتلا به بیماری کرونا در روسیه همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته، بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور، جان خود را از دست دادند. ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر یکهزار و ۲۴۱ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را ازدست داده اند؛ روندی افزایشی که مقام های روس را به شدت نگران کرده و آنها را وادار به اتخاذ تدابیر جدید برای مهارهمه گیری کرونا کرده است.

روز گذشته فوتی های کرونایی در روسیه یکهزار و ۲۳۵ نفر اعلام شده بود.سن پترزبورگ در آمار مرگ و میر بر اثر کرونا بین شهرهای روسیه با ۷۰ نفر در مکان نخست قرار گرفت و پس از آن استان مسکو با ۵۳ نفر و استان کراسنودار با ۵۰ نفر در مکان های بعدی قرار داشتند.در مجموع در روسیه از آغاز همه گیری کرونا تاکنون ۲۵۴ هزار و ۱۶۷ نفر بر اثر کرونا جان خود را ازدست داده اند.همچنین آمار ستاد مقابله با کرونا نشان می دهد که در شبانه روز اخیر ۳۹ هزار و ۲۵۶ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.در مجموع تاکنون ۹ میلیون و ۳۱ هزار نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند و این بیماری خطرناک با آهنگ ۰٫۴۴ درصد منتشر می شود.

شمار افرادی که در روسیه به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند به ۷ میلیون ۷۵۴ هزار نفر رسیده است.دولت روسیه برای مهار کرونا تدابیر جدیدی را اتخاذ کرده است که مهم ترین آن اعمال سیستم کد ویژه برای افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی ازجمله برنامه های فرهنگی و تئاتر و سینما است.دولت روسیه امروز طرح قانونی صدور کدهای ویژه به نام «کیو آر کد» را به دومای روسیه ارائه کرد.انتظار می رود دوما روز دوشنبه ۱۵ ماه نوامبر این طرح را بررسی کند.به گزارش رسانه ها، این کدهای ویژه فقط به افرادی که واکسن کرونا به خود زده اند از طریق تلفن همراه یا شبکه اینترنتی داده خواهد شد. مهلت برای استفاده از این کدها که پس از پایان آن، افراد حق استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در برنامه های اجتماعی را نخواهند داشت روز اول ماه فوریه (۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) اعلام شده است.

مقامهای روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاص دارند و برنامه های برای تبلیغ آن در رسانه و آگاهی رسانی به مردم برای استقبال از آن اجرا می شود. دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه به تازگی گفت که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشورهای اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه،۵۱ میلیون و ۶۴۰ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده و ۶۰ میلیون و ۳۵۱ هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه به تازگی از وضعیت بسیار دشوار کشورش در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت.وی به تعداد بیش از ۴۰ هزار ابتلا در روز در روسیه اشاره کرد و ادامه داد که این اتفاق هرگز پیش از این رخ نداده است. به گفته رییس جمهوری روسیه ، در حال حاضر نیاز به ایجاد بیمارستان های پیش ساخته اضافی وجود دارد.پوتین همچنین از وزارت دفاع روسیه درخواست کرد و دستور داد تا از مردم در مبارزه با این بیماری حمایت کند. رییس جمهوری روسیه همچنین از مردم کشورش خواست که در انجام واکسیانسیون مشارکت سریع داشته باشند.