عید قربان منشور بصیرت افزای سبک زندگی ابراهیمی!

عید قربان منشور معرفتی تداوم سنتی است که بر پایه آن ابراهیم (ع) بنیانگذار حرکتی نو در میان ادیان آسمانی گردید. تا به جایی که حتی پیامبران پس از او نیز خود را منسوب به ابراهیم و معتقد به جریان دینی و عرفانی او می دانند. منشور یکتاپرستی ابراهیمی سبک دینداری درست و مبتنی بر […]

عید قربان منشور معرفتی تداوم سنتی است که بر پایه آن ابراهیم (ع) بنیانگذار حرکتی نو در میان ادیان آسمانی گردید. تا به جایی که حتی پیامبران پس از او نیز خود را منسوب به ابراهیم و معتقد به جریان دینی و عرفانی او می دانند.

منشور یکتاپرستی ابراهیمی سبک دینداری درست و مبتنی بر چشم پوشی از منیت ها را از شیوه و آموزه های دینی رنگارنگ و شیطان محور جدا می سازد و به واسطه ایجاد ارتباط بی واسطه میان انسان و خدا، آنرا از دیگر ادیان غیر ابراهیمی باز می شناساند و بدین وسیله آداب و رسوم وحدانیتِ عقلانی و دین حنیف را به نوع بشر می آموزد.در سبک و شیوه ی ادیان ابراهیمی درباره هیچ موضوعی بیشتر از موضوع “شناخت و معرفت”تاکید نشده است. بدون این سرمایه گرانبها هر عمل دینی مقطعی، قشری و خالی از محتوا خواهد بود.عید قربان انعکاس و پژواک رسای اندیشه ابراهیمی، و دعوت به عیاری از معرفت است که بی آن عیار دینداری و عبودیت ما فاخر و نافذ نخواهد بود.

پژمان کریمی