آیت الله فرحانی : جنگ امام حسین (ع)، جنگ ایمان و عقیده و شهادت بود

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، خون خواهان امام حسین (ع) هستند و جاودانه می مانند. آیت ا… عبدالکریم فرحانی یکشنبه در آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم حاج مصطفی رشید پور در سرسرای اداری دانشگاه پیام نور اهواز اظهار کرد: ما نیز می توانیم در […]

یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، خون خواهان امام حسین (ع) هستند و جاودانه می مانند. آیت ا… عبدالکریم فرحانی یکشنبه در آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم حاج مصطفی رشید پور در سرسرای اداری دانشگاه پیام نور اهواز اظهار کرد: ما نیز می توانیم در مسیر شهدا حرکت، و از الگوهای عاشورای امام حسین (ع) استفاده کنیم.

82262145-71082152

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، حسینی شدند و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند افزود: شهدای خوزستانی مدافع حرم نشان دادند فارغ از نژاد و قومیت در هر جای دنیا از دین خود دفاع می کنند چون جنگ امام حسین (ع)، جنگ ایمان و عقیده و شهادت است. آیت ا… فرحانی ادامه داد: بشر باید به قله ای برسد که از میوه با برکت ولایت بهره مند شود و دانشگاه امام حسین (ع)، رسالت بزرگ تاریخ یعنی احیای ولایت در تمام ابعاد را به دوش گرفته است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین (ع) تنها امامی بود که با سه نماد تاسوعا، عاشورا و اربعین یعنی تکمیل رسالت شیعه شدن، معرفی شد.

وی افزود: امام حسین (ع) یعنی شیعه سازی، انتخاب، حرکت کردن و به کمال رسیدن و دانشگاه این امام همام، دو پیوند معرفتی و عملی دارد و عاشورا با این کارکرد، انقلاب اسلامی را به وجود آورد. آیت ا… فرحانی اضافه کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را از عصر عاشورا و با شعار امام حسین (ع) آغاز کرد. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از ارتحال امام خمینی(ره)، امام دیگری سکان انقلاب را به دست گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب آرمان شهدا را زنده کرد و جبهه متحد اندیشه ولایت بر محور آرمان های امام حسین (ع) را سامان داد.