نماینده ملایر : بازنگری در فیلتر توئیتر ضروری است

ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه درخصوص رفع فیلتر شبکه مجازی توئیتر معتقد است: باید برای مسائل مختلف با توجه به شرایط زمان تصمیم‌گیری کرد تا بتوان تسلط و نظارت دائمی و کاربردی داشت. محمد کاظمی با اشاره به اینکه مخالفت دولت با مسدود شدن اینستاگرام در جلسات “کمیته تعیین مصادیق مجرمانه” قبل از […]

ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه درخصوص رفع فیلتر شبکه مجازی توئیتر معتقد است: باید برای مسائل مختلف با توجه به شرایط زمان تصمیم‌گیری کرد تا بتوان تسلط و نظارت دائمی و کاربردی داشت. محمد کاظمی با اشاره به اینکه مخالفت دولت با مسدود شدن اینستاگرام در جلسات “کمیته تعیین مصادیق مجرمانه” قبل از آغاز به کار مجلس دهم بوده، لذا این مسئله به تازگی در کمیته مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، گفت: تجربه ثابت کرده است فیلتر کردن شبکه‌هایی که مخاطبان فراوانی دارد با اعتراض جامعه رو به رو می‌شوند و مضرات آن از فوایدش بیشتر است لذا نظارت و فرهنگ‌سازی را بهترین روش برای برخورد با تخلفات می‌دانم.

201609103889712205_orig

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مخالفت دادستانی نسبت به رفع فیلتر شبکه مجازی توئیتر با توجه به نقشی که در فتنه سال 88 داشته است، گفت: از آن ماجرا چندین سال گذشته است؛ به نظر می‌رسد باید نسبت به تصمیم فیلتر بازنگری داشت و راهی را برای استفاده مخاطب از این فضا با کنترل و نظارت مراجع ایجاد کرد. وی با اشاره به افزایش 63درصدی جرایم سایبری در6 ماه اول سال، افزود: از آنجا ضعف قانون برای برخورد با جرایم فضای مجازی وجود ندارد باید افزایش تعداد کاربران این فضاها را یکی از دلایل مهم افزایش جرایم سایبری و فضای مجازی داست. ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ادامه داد: جدا از برخوردهایی قانونی باید برای کاهش این جرایم اقدام فرهنگی انجام داد لذا اگر تفریحات سالمی همچون ورزش، سینما، کنسرت و کتاب به کفایت در اختیار جوانان باشد به یقین آنها کمتر اوقات فراغت خود را در این فضاها می‌گذرانند که در نهایت منجر به جرم و خطا شوند، به همین دلیل تاکید دارم باید خارج از فضای اینترنت امکان تفریح و برنامه‌های فرهنگی مناسب را برای جوانان ایجاد کرد.