12 خانه تاریخی در خوزستان به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور گفت: 10 تا 12 خانه و بنای تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستند.محمدرضا پوینده در نشستی که ظهر چهارشنبه در استانداری خوزستان در زمینه احیای بناهای تاریخی تشکیل شد اظهار کرد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد. وی […]

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور گفت: 10 تا 12 خانه و بنای تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستند.محمدرضا پوینده در نشستی که ظهر چهارشنبه در استانداری خوزستان در زمینه احیای بناهای تاریخی تشکیل شد اظهار کرد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد. وی افزود: در یک سال گذشته شاهد رشد 600 درصدی در حفظ و احیای آثار تاریخی در کشور هستیم و به این دلیل به سیاست های موجود در این زمینه به قوت ادامه می دهیم. مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای سایر آثار و خانه های تاریخی سرمایه گذار بخش خصوصی پیدا کنیم و برای احیا و زنده سازی بناها اقدام کنیم. پوینده گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی با اعطای وام به هر روش حمایت می کنیم. وی ادامه داد:هم اکنون چهار خانه و بنای تاریخی در خوزستان به نام های خانه ماپار، محسنی، مستوفی و سرای افضل به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذارشده است.

82212247-70983474

* هر فصلی، فصل گردشگری خوزستان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این نشست مشترک اظهار کرد: خوزستان آن قدر توانمندی گردشگری دارد که هر فصلی، فصل گردشگری خوزستان به شمار می آید. فرج اله خبیر افزود: متأسفانه در سال های گذشته توجه زیادی به بخش گردشگری نشده و به این دلیل باید کوشید تا مشکلات گذشته را جبران کرد. وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نقاط مختلفی در خوزستان وجود دارد که ظرفیت جذب گردشگر دارد و باید با جذب سرمایه گذار در ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور گردشگر در این مکان ها اقدام کرد. معاون استاندار خوزستان گفت: شهرهایی مانند شوشتر، دزفول، شوش و آبادان جاذبه های متنوع تاریخی و گردشگری دارند و باید در راستای بهبود شرایط گردشگری در این شهر اقداماتی انجام داد.

* تدوین طرح جامع بهره برداری از بناهای تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این نشست اظهار کرد: باید طرح جامع بهره برداری از بناهای تاریخی خوزستان تهیه شود. خسرو نشان افزود: باید در طرح جامع بهره برداری از بناهای تاریخی خوزستان فهرست بناهای تاریخی، ظرفیت های موجود و داشته ها در این زمینه فهرست شود تا سرمایه گذاران بطور دقیق از داشته های بناها و آثار تاریخی مطلع باشند و در نحوه تصمیم گیری خود از این طرح استفاده کنند. وی پیشنهاد کرد: این طرح جامع مطالعاتی باید توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره کل راه و شهرسازی تهیه شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر فعال شدن و حمایت از بخش خصوصی در بهره برداری از آثار تاریخی و حضور پررنگ تر در بخش گردشگری تأکید کرد.