مقتدایی : اگر عوامل بازدارنده نبود بسیاری از مشکلات آموزش‌ و‌ پرورش را می‌توانستیم برطرف کنیم

استاندار خوزستان با بیان این‌که داشتن برنامه انحراف را کمتر می‌کند و استفاده از امکانات و بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بر لزوم برنامه‌مندی برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش تأکید کرد. عبدالحسن مقتدایی در آخرین شورای آموزش‌و‌پرورش استان که امروز 26 اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات شورای آموزش‌و‌پرورش با تمام کاستی‌ها، توفیقاتی […]

استاندار خوزستان با بیان این‌که داشتن برنامه انحراف را کمتر می‌کند و استفاده از امکانات و بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بر لزوم برنامه‌مندی برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش تأکید کرد. عبدالحسن مقتدایی در آخرین شورای آموزش‌و‌پرورش استان که امروز 26 اسفندماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات شورای آموزش‌و‌پرورش با تمام کاستی‌ها، توفیقاتی داشته است؛ تلاش خواهیم کرد که موفقیت‌ها را تقویت و مشکلات را برطرف کنیم.

129529

وی افزود: اگر حرکت آغاز شود با اندک تلاشی می‌توان به آن شتاب داد، اگر عوامل بازدارنده نبود بسیاری از مشکلات آموزش‌و‌پرورش را می‌توانستیم برطرف کنیم. کارایی به اندازه اعتباراتی است که اختصاص داده می‌شود. استاندار خوزستان تصریح کرد: داشتن برنامه انحراف را کمتر می‌کند و استفاده از امکانات و بهره‌وری را افزایش می‌دهد؛ وجود برنامه این مزیت را دارد که اگر گشایشی در مسایل اقتصادی حاصل شود موفقیت با پروژه‌های دارای طرح و برنامه است. هر زمان که طرحی را با برنامه کارشناسی دقیق ارائه دادیم توانستیم اعتبارات آن را تأمین کنیم. مقتدایی با اشاره به تأمین اعتبارات طرح توسعه پایدار و احیای کارون، گفت: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت طرح توسعه پایدار اختصاص داده شد که قطعاً اگر برنامه وجود نداشت و کار کارشناسی انجام نمی‌شد امکان جذب و تخصیص این اعتبارات وجود نداشت؛ بدون توجه به رقم اعتبارات ابتدا باید طرح را تدوین و تثبیت کنیم. این امر در طرح احیای کارون مد‌نظر بود که اکنون جزؤ تعهدات مسئولان کشور است.

وی ادامه داد: طرح 550 هزار هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در دولت‌های مختلف به دلایل شرایطی به مرحله اجرا نرسید اما طرح وجود داشت و پس از 17 سال اعتبارات آن تأمین و اجرا شد. استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه آموزش‌و‌پرورش استان عنوان کرد: اراده‌ای وجود داشت تا به نتایجی دست پیدا کنیم. اگرچه این نتایج ایده‌آل و تماماً مطلوب نیست اما اتفاقات جزئی نیز، استان را دستخوش تحول قرار می‌دهد. مدارسی که ساخته می‌شود قطعاً در آینده علمی و فرهنگی هر منطقه تأثیرگذار خواهد بود. نگران این نباشیم که نتایج در دوران مدیریت ما بروز یابد. مقتدایی با تأکید بر اهمیت فعالیت شورای آموزش‌و‌پرورش استان گفت: انتظار این است که اعضای شورای آموزش‌و‌پرورش در بدنه کارشناسی آموزش‌و‌پرورش دخالت و نقش فعالی ایفا کنند؛ همه باید درگیر شوند و هم‌افزایی ایجاد شود البته باید در خصوص حضور اعضای شورا تأکید شود و عضویت اعضای اصلی شورا در صورت غیبت بیش از سه بار سلب شود.