رییس انجمن هنرهای نمایشی باغملک درگذشت

رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باغملک صبح امروز (14 دی 94) درگذشت. فرهاد زنگنه به بیماری کلیوی دچار بود و تحت درمان قرار داشت. این نویسنده و کارگردان تئاتر و معلم پرورشی و هنر متولد 1356 و 2 دوره رییس هنرهای نمایشی شهرستان باغملک بود. از جمله فعالیت‌های وی در زمینه تئاتر می‌توان به کارگردانی […]

رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان باغملک صبح امروز (14 دی 94) درگذشت. فرهاد زنگنه به بیماری کلیوی دچار بود و تحت درمان قرار داشت. این نویسنده و کارگردان تئاتر و معلم پرورشی و هنر متولد 1356 و 2 دوره رییس هنرهای نمایشی شهرستان باغملک بود. از جمله فعالیت‌های وی در زمینه تئاتر می‌توان به کارگردانی نمایش‌های “قهرمان آزادی”، “شکست دیو”، “مرغک عاشق”، “پوپک‌ها در باد”، “شبیه پدر”، “دختر کبریت فروش”، “جنگل جادو”، نمایش خیابانی “خیابان فرهنگ” و نمایش‌های عروسکی “جنگل سبز” و “ادیسون” اشاره کرد. زنگنه همچنین در زمینه تئاتر بومی پژوهش‌هایی انجام داده بود و در نمایش‌های تعزیه ایفای نقش می‌کرد.

در همین زمینه رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان پیام تسلیتی صادر کرد. محمد مالی نوشت: «انالله و اناالیه راجعون با نهایت اندوه و تاثر خبر تلخ و نابهنگام درگذشت هنرمند فرهیخته، آگاه و ارزشمند خطه باغملک و استان خوزستان مرحوم فرهاد زنگنه موجی از ناراحتی و تالم را در جامعه هنری و فرهنگی استان خوزستان ایجاد كرد. نقش برجسته این هنرمند كوشا و متفكر در ارتقای فرهنگ عمومی و بسط هنر ارزشمند تئاتر به ویژه تئاتر خیابانی در منطقه شریف باغملک بر هیچ كس پوشیده نیست. بی‌گمان جبران این ضایعه برای جامعه هنری استان ما بسیار سخت و بلكه محال خواهد بود.

خاطرات حضور و همراهی برادرانه، هنرمندانه و گرمابخش مرحوم زنگنه، رییس انجمن هنرهای نمایشی باغملک، از ذهن هنرمندان و هنردوستان خطه خوزستان خارج نشده و فراموش نخواهد شد. این جانب ضمن همدردی با خانواده این هنرمند فقید و جامعه فرهنگ دوست و ارزشی باغملک برای این عزیز از دست رفته آرزوی غفران الهی و برای بازماندگان و دوستان هنرمندش صبر جزیل آرزومندم.» گروه فرهنگی و هنری ایسنای خوزستان نیز ضایعه درگذشت زنده‌یاد فرهاد زنگنه را به خانواده وی و جامعه هنرمندان تئاتر استان تسلیت می‌گوید.