درسي كه سيد احمد موسوي به ساير نامزدهاي انتخاباتي آموخت

در اين بين به خصوص با گسترش شبكه هاي اجتماعي و مجازي و وجود تلفن هاي همراهي كه خود به تنهايي يك رسانه و يك دوربين تمام عيار به حساب مي آيند، تصاوير بي شماري ازافراد شناخته شده و نشده اي كه براي ثبت نام قدم به ساختمان فرمانداري اهواز مي گذاشتند، در شبكه هاي […]

در اين بين به خصوص با گسترش شبكه هاي اجتماعي و مجازي و وجود تلفن هاي همراهي كه خود به تنهايي يك رسانه و يك دوربين تمام عيار به حساب مي آيند، تصاوير بي شماري ازافراد شناخته شده و نشده اي كه براي ثبت نام قدم به ساختمان فرمانداري اهواز مي گذاشتند، در شبكه هاي اجتماعي منتشر شد. به هر حال با اين تصاوير، افراد مطلع و حتي مردم عادي به راحتي مي توانستند متوجه شوند كه داوطلباني كه قصد ورود به گود انتخابات را دارند، با چه اهداف، ايده ها و ظرفيت هايي قصد كسب آراي مردم را دارند. به هر حال با يك تحليل بسيار ساده مي توان از عكس هايي كه از داوطلبان انتخاباتي به شبكه هاي اجتماعي و مجازي راه يافت با عمق انديشه دروني افراد پي برد.

برخي نگاه به جامعه كشاورزي داشتند، برخي به مهندسان روي خوش نشان دادند، برخي نگاه ها را متوجه خانواده محوري كردند، برخي نوه هاي خود را با خود بردند تا بگويند كارها در اهواز نبايد مقطعي باشد و در كمال تاسف برخي ها هم از همان انديشه نخ نما شده استفاده ابزاري از قوميت ها به عنوان بازار گرم استفاده كردند. اما در هفته اي كه برخي ها براي نمايش قدرت خود، قوميت هاي مختلف را به ضيافت پايكوبي در مقابل فرمانداري اهواز دعوت كرده بودند، داوطلبي هم بود كه پيامي واضح را نه تنها به همه استن كه به همه ايران مخابره كرد و نشان داد مرد زمان است نه بنده نان.

IMG-20151224-WA0146

سيد احمد موسوي در بين همه داوطلبان، يك شاخص اساسي را به نمايش گذاشت. او بدون هيچ لشكر كشي و پايكوبي، يك همراه را بيشتر با خود نياورده بود. او پيرمردي ساده و بي آلايش با چهره هاي معصوم و شالي سبز را با خود آورده بود كه بعد از پرس و جوها متوجه شديم همراه سيد احمد كسي نيست جز پدر سيد مهدي موسوي اولين شهيد مدافع حرم خوزستان كه در معيت سيد احمد موسوي قدم به فرمانداري اهواز گذاشت. سيد احمد كه مرد بزرگي در خوزستان به شمار مي رود شايد مي توانست با يك اشاره هزاران نفر از مردم كه علاقه وافري به وي دارند را به فرمانداري گسيل كند ولي او نشان داد، وزن و شان لازم براي فعاليت هايي در سطح نمايندگي مجلس را دارد و دست به لودگي هايي كه از برخي داوطبان ديدم نمي زند.

اما سيد احمد موسوي با همراه داشتن، پدر اولين شهيد مدافع حرم خوزستان چند پيام را به مردم اهواز داد. بي شك افرادي كه اين روزها جان خود را تقديم دفاع از حرم اهل بيت مي كنند با روحيه اي جهادي براي دفاع از منافع كشور به جنگ با تكفيري ها رفته اند و همين روحيه جهادي امروز بايد به مديران خوزستان براي حل مشكلات بي شمار استان تزريق شود و اين ضرورت داشتن روحيه جهادي را سيد احمد با اين حركت به خوبي به نمايش گذاشت و نشان داد اين بار با روحيه اي جهادي قدم به ميدان گذاشته است. پيام دو اين حركت اين بود كه سيد احمد موسوي به همه ايران نشان داد كه خوزستان اين روزها با تقديم اين همه شهيد مدافع حرم كه تداوم ايثارگري هاي مردم اين استان در جنگ تحميلي است، بايد در معادلات كشوري بيشتر ديده شود چرا خوزستان حق بزرگي به گردن ايران دارد و نمونه اش همين تقديم شهداي بي شمار مدافع حرم است پس لايق اين استان لايق اين همه محروميت نيست.

پيام سوم اين حركت اين است كه او به مردم گفت كه اگر به عنوان معتمد آنها وارد مجلس شد، به حركت خون شهدا، تمام توان خود را در اين راه صرف خواهد كرد كه اهواز را به جايگاه واقعي خود برساند. پيام چهارم سيد احمد اين است كه به پشتوانه مردم و شهدا آمده است و قرار نيست مثل برخي از نمايندگان، اطرافيان خود را به مقام ها و منافع آنچناني و نا حق كه از گلوي مردم اهواز و خوزستان گرفته مي شود، برساند. حالا مردم قبل از آغاز تبليغات كه توام به تبليغات رنگارنگ و غيرعملي برخي افراد خواهد بود، پيام خود را واضح به همه مردم اهواز رساند. حالا مردم اهواز هستند كه بايد بدانند كه در اين شرايطي كه اين كلانشهر فرسنگ ها از توسعه ملي عقب مانده به چه كسي ميدان دهند و صندلي حساس بهارستان را به چه كساني تحويل دهند. به كساني كه به پشتوانه آنها آمده اند يا افرادي كه براي رسيدن به اين صندلي دست به هر اقدام دون شاني مي زنند.

کلانتری – اهواز