از پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شهید چمران تجلیل شد+اسامی

عضو کمیته علمی هفته پژوهش در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نحوه انتخاب پژوهشگران و فن‌آوران برتر این دانشگاه، گفت: با توجه به محدودیت‌های کمیته علمی ارزیابی‌ها بر اساس آمار و ارقام سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی دانشگاه (RMS) انجام شد. دکتر مجتبی جعفرپور در آیین تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شهید […]

عضو کمیته علمی هفته پژوهش در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نحوه انتخاب پژوهشگران و فن‌آوران برتر این دانشگاه، گفت: با توجه به محدودیت‌های کمیته علمی ارزیابی‌ها بر اساس آمار و ارقام سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی دانشگاه (RMS) انجام شد. دکتر مجتبی جعفرپور در آیین تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز که صبح امروز دوشنبه 23 آذر، در سالن شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اعضای کمیته علمی هفته پژوهش شامل معاون و مدیر پژوهشی، مدیر تحصیلات‌تکمیلی، مدیر ارتباط با صنعت و بعضی از اعضای هیأت‌علمی این دانشگاه، اظهارکرد: همواره سؤالات بسیاری درباره پژوهش، کیفیت و شیوه انجام کارهای پژوهشی در سطح کشور و دانشگاه‌ها مطرح بوده است.

123927

وی افزود: به‌طور مثال آیا ترجمه آسان‌تر است یا تألیف؟ یک کتاب با چند مقاله از نظر امتیازات پژوهشی برابری می‌کند؟ آیا طرح پژوهشی را باید بر اساس بودجه ارزیابی کرد یا کیفیت و کمیت؟ و سؤالات بسیاری از این قبیل که نه در سطح ملی و نه در دانشگاه جوابی برای آن‌ها داده نشده است؛ آیین‌نامه‌ها هم اختلافات را در نظر نمی‌گیرد. عضو کمیته علمی هفته پژوهش در دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: کمیته علمی نیز نمی‌توانست ورای آمار و ارقام RMS پژوهش‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد و در نتیجه ناگزیر باید به اعداد و ارقام RMS رجوع می‌کردیم؛ البته در مواردی نیز کیفیت آثار مدنظر قرار گرفت اما پس از انتخاب پژوهشگران برگزیده وقتی که به این فهرست نگاه کردیم متوجه شدیم که اکثر این افراد از نظر حجم پژوهش نیز در ردیف‌های بالای فهرست قرار می‌گرفتند که نشان می‌دهد در مجموع این افراد با اطمینان بسیار بالایی بهترین‌های پژوهش دانشگاه هستند.

 در پایان این مراسم پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 94 در محورهای مختلف به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند: در محور پژوهشگر بازنشسته دکتر محمدسعید مصدق، در محور تألیف و ترجمه کتاب دکتر کریم سرخه و دکتر رحیم پیغان، در محور چاپ مقالات در مجلات علمی خارجی دکتر صباغیان و دکتر ناهید پوررضا، در محور چاپ مقالات در مجلات علمی داخلی دکتر محمود شفاعی‌بجستان و دکتر مهدی قمشی، در محور اجرای طرح‌های تحقیقاتی‌ دکتر علی حقیقی و دکتر سالم بعنونی، در محور پژوهشگر جوان دکتر حمید محمد‌صدیقی و در محور پژوهشگر بسیجی دکتر مرتضی زرگر شوشتری انتخاب و تجلیل شدند.

همچنین در محور پژوهشگران برگزیده دانشکده‌ها از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر محمدرضا علم، از دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دکتر ولی خدادادی، از دانشکده تربیت بدنی دکتر سعید شاکریان، از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دکتر قاسم بستانی، از دانشکده دامپزشکی دکتر مهدی پورمهدی‌بروجنی، از دانشکده علوم دکتر حسین معتمدی، از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دکتر عبدالزهراء نعامی، از دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دکتر عبدالرحمان راسخ، از دانشکده علوم زمین دکتر سعید ملکی، از دانشکده کشاورزی دکتر امیر آینه‌بند، از دانشکده مهندسی دکتر محمود جورابیان، از دانشکده مهندسی علوم آب دکتر سیدمحمود کاشفی‌پور و از دانشکده هنر شوشتر نیز دکتر سیامک علی‌زاده به‌عنوان پژوهشگران برتر معرفی شدند.

در محور اختراع نیز دکتر مسعودرضا صیفی‌آبادشاپوری، دکتر مسعود قربانپور و دکتر محمدرحیم حاجی‌حاجیکلایی برای اختراع مشترک از دانشکده دامپزشکی و دکتر محمود جورابیان نیز برای یک اختراع از دانشکده مهندسی معرفی و تجلیل شدند.

همچنین بنابر اعلام کمیته علمی از هر چهار قطب علمی دانشگاه شهید چمران اهواز که در حوزه‌های فعالیت خود به‌طور موفق عمل کرده‌اند، تجلیل خواهد شد که بر این اساس مدیران این قطب‌ها شامل قطب علمی آموزش مداوم دکتر مسعود صفایی‌مقدم، بهداشت و بیماری‌های گاومیش دکتر محمدرحیم حاجی‌حاجیکلایی، بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دکتر محمود شفاعی‌بجستان و قطب علمی مدیریت دانش دکتر فریده عصاره تجلیل شدند.

در محور مجلات علمی پژوهشی نیز چهار مجله گیاه‌پزشکی، مهندسی زراعی، دامپزشکی ایران و مطالعات زبان و ادبیات فرانسه در اولویت قرار گرفت که د این محور از دکتر حسن فروغی سردبیر مجله مطالعات زبان و ادبیات فرانسه تجلیل شد و سه مجله دیگر نیز مورد تقدیر کمیته علمی قرار خواهند گرفت.

در محور مرکز تحقیقاتی برتر نیز از دکتر علیرضا دنه‌دزفولی مدیر مرکز تحقیقات حفاری تجلیل شد و در محور انجمن علمی‌دانشجویی برتر انجمن فیزیک دانشگاه به‌عنوان برتر انتخاب و از سنا رباهات دبیر این انجمن تقدیر به عمل آمد.

همچنین در محور دانشجویان پژوهشگر برگزیده در بخش علوم انسانی نصره باجی دانشجوی کارشناسی‌ارشد و در بحش علوم تجربی از امیر حاتمی دانشجوی دکتری و فاطمه اشرف‌پوری دانشجوی کارشناسی‌ارشد تجلیل شد؛ همچنین شرکت رایانه‌ارتباط برتر صادقی به مدیریت اسماعیل صادقی به‌عنوان شرکت فناور برتر دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.