خانواده شهدا مربیان برتر دانشگاه انقلاب اند

از مدرسه امام خمینی ( ره) آموختیم که خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت و نگهبان راستین ارزش ها و مربیان برتر دانشگاه انقلاب اسلامی هستند.همه ما مدیون پدران و مادران شهدا هستیم .آنان آموزگاران صبر و استقامت و اسوه های مقاومت اند که باید همواره در برابر عظمت آنان زانو زد و درس […]

از مدرسه امام خمینی ( ره) آموختیم که خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت و نگهبان راستین ارزش ها و مربیان برتر دانشگاه انقلاب اسلامی هستند.همه ما مدیون پدران و مادران شهدا هستیم .آنان آموزگاران صبر و استقامت و اسوه های مقاومت اند که باید همواره در برابر عظمت آنان زانو زد و درس ها آموخت .

1

توفیق الهی رفیق شد تا پنج شنبه ای دیگر به همراه خانواده میثاقی دوباره با شهیدان گرانقدر 8 سال دفاع مقدس داشته باشیم .پس از قرائت فاتحه و طلب علو درجات برای ابوالزوجه بزرگوارم که از جمله شهدای 8 جنگ بود به سراغ قطعه شهدای مدافع حرم صدیقه کبری حضرت زینب (س) رفتیم ، گویا شهدا در یک ردیف و به ترتیب زمان شهادت به خاک سپرده شده اند .ابتدا بر مزار اولین شهید مدافع حرم بسیجی سرافراز “سید مهدی موسوی” رفته ، ضمن نثار فاتحه به مقام این مجاهد جبهه مقاومت اسلامی ادای احترام نمودیم .آنچه در این ایستگاه نظر ما را به خود جلب کرد صفا ، صمیمت ، فروتنی و ایمان راسخ پدر این شهید بزرگوار است که برای ما نکات و آموزه های ماندگاری داشت. سید در حالت بسیار عارفانه در کنار قبر فرزند دردانه اش آیات قران را تلاوت و اشک در گوشه چشمان اش جمع شده و غرق در مفاهیم ژرف قرآن بود.

بدلیل ارتباط تنگاتنگ و خانوادگی با این سلسله جلیله ، جلو آمده و سلام و عرض ادبی کردم و دست مبارک اش را بوسیدم ، او نیز همچون پدری مهربان مرا به آغوش کشید و ابراز محبت کرد ، لحظه ای که با دو دست اش مرا به آغوش گرفت بخوبی احساس کردم که چگونه این آغوش گرم و پرمهر ، شهید سید مهدی را پرورش و جرعه نوش محبت ولایت از کوثر زلال و بی پایان اهل بیت علیهم السلام کرد، حقا که پدران و مادران شهدا آموزگاران برتر دانشگاه انقلاب اسلامی اند و چه زیبا امام حسین (ع) در توصیف این دامان ها فرمود : ” و حجورا طابت و طهرت و انوف حمیمة …” دامان خانواده شهدا غیرت و حمیت را به روح انسان ها تزریق می کند.

آن طرف تر بر تربت شهید حسن حزباوی دیگر پاسدار حرم عقیله بنی هاشم (س) رفتم فقط مادر مهربان او را دیدم .این شیرزن به تاسی حضرت زینب (س) بسیار پرصلابت دیدم واقعا که “نبع الحنان و حضن الامان” بود ، به مقام این مادر مهربان درود فرستادم و گفتم الی من ینبض قلبها بالحنان ، الی صانعة الانس و الحياة و الی کل ام تمارس الاموومة.الی من زرعت الحب و الخیر و الولاء فی قلوب الاجیال. آن طرف تر جمعیت زیادی بر گرد مزار سردار دلاور مبارزه با تکفیر و تروریسم ، فرمانده تیپ صابرین شهید فرشاد حسونی زاده (چلداوی) حلقه زده و در حال قرائت فاتحه بودند .حاج محمد چلداوی که از دوستان خوب ماست ، بنده را به محضر خانواده معظم شهید بزرگوار معرفی نمود ، عزت ، ولایتمداری و عهد وثیق این خانواده ارزشی با مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی نمونه زیبایی برای همه دوستداران نظام می باشد.

2

اما مزار شهید مظلوم حرم ، سردار عبدالکریم اصل غوابش بسیار مرا تحت تاثیر قرار داد ، گویا این شهید از بقیع نشان غربت و مظلومیت در راه دفاع از ولایت گرفته است.قبر شهید غوابش رنگ و بوی فاطمی داشت . حکایت عجیبی است که بچه های حصیرآباد و آسیه آباد چون سرلشکر علی هاشمی با مظلومیت ، به رسم دخت رسول الله (ص) عقد و عهد دیرینه دارند.درود بر کریم غوابش و سلام علیه یوم ولد و یوم استشهد و یوم یبعث حیا. چون بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به دیدار معشوق شتافت.

در نهایت صف، به مزار کبوتر خونین بال تازه از سفر برگشته ، شهید حمید فاطمی رسیدیم ، خانواده بزرگوارشان از اینکه عزیز دانه شان ، در راه پاسداری حرم اهل بیت علیهم السلام به فیض شهادت نائل شده را لطف پروردگار و اطاعت از ولایت را سفارش همیشگی شهید می دانستند و اما نقطه پایان این زیارت ادای احترام به مزار سید الشهدای خوزستان ، سرلشکر علی هاشمی ، مهدی نریمی و سردار جبار دریساوی ( حمیدی) بود که همه کربلا و نشان از سید و سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام داشت. اما درس امروز ما این بود که چه زیبا فرمود آن پیر عارف کوی جماران و معمار و معیار انقلاب اسلامی ؛ خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت اند.

نعیم حمیدی