قهوه تلخ، کام بازدیدکنندگان نمایشگاه را شیرین کرد

با هدف ترويج فرهنگ فرهنگ قهوه‌خوری به عنوان یک میراث فرهنگی، مراسم قهوه‌خوری در حاشیه نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی، برگزارکنندگان این نمایشگاه از بازدیدکنندگان با تقدیم قهوه پذیرایی کردند. «محمدرضا حمدان حزباوی» برگزارکننده مراسم قهوه‌خوری با اشاره به قدمت این آئین دیرینه […]

با هدف ترويج فرهنگ فرهنگ قهوه‌خوری به عنوان یک میراث فرهنگی، مراسم قهوه‌خوری در حاشیه نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی، برگزارکنندگان این نمایشگاه از بازدیدکنندگان با تقدیم قهوه پذیرایی کردند. «محمدرضا حمدان حزباوی» برگزارکننده مراسم قهوه‌خوری با اشاره به قدمت این آئین دیرینه گفت: مردمان منطقه از دیرباز این سنت کهن را پاس می‌داشته‌اند. به همین دلیل مراسم قهوه‌خوری به عنوان بخشی از میراث فرهنگی ناملموس مردم عرب خوزستان، در نمایشگاهی که هدف از برگزاری آن بازنمایی نمادهای تاریخی- فرهنگی است، برگزار شد.

cofee-300x217

او افزود: از آنجا که تقدیم و خوردن قهوه آداب خاص خود را دارد، برگزارکنندگان این مراسم با شرح این آداب برای بازدیدکنندگان غیرعرب، آنها را با این آداب آشنا کردند.حزباوی در پایان گفت: با توجه به اهمیت و جذابیت اشیاء تاریخی، از دله‌های قدیمی برای تقدیم قهوه به مهمانان این مراسم، استفاده شد. دله ظرفی است که در مراسم قهوه‌خوری برای جوشاندن و همچنین تقدیم قهوه به مهمانان استفاده می‌شود. دله معمولا از جنس برنج یا مس ساخته می‌شود.مراسم قهوه‌خوری به شماره 395 در تاریخ 1390.10.05 در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.مراسم قهوه‌خوری در حاشیه نمایشگاه تا روز پایان نمایشگاه ادامه خواهد داشت.