“الأهواز عبر التاريخ” رخداد بزرگ فرهنگی که بار دیگر به معرض نمایش گذاشته می شود

این روزها با فعالیت و همت بلند تعدادی از جوانان نیک اندیش و فرهیخته اهواز مقدمات یک رخداد بزرگ فرهنگی استان خوزستان در حال آماده سازی است.همه نمایشگاه فرهنگی اهواز در گذر تاریخ را که سال گذشته در سالن ورزشی کارگران برگزار شد را به یاد دارند که با حضور و استقبال گسترده مردم و […]

این روزها با فعالیت و همت بلند تعدادی از جوانان نیک اندیش و فرهیخته اهواز مقدمات یک رخداد بزرگ فرهنگی استان خوزستان در حال آماده سازی است.همه نمایشگاه فرهنگی اهواز در گذر تاریخ را که سال گذشته در سالن ورزشی کارگران برگزار شد را به یاد دارند که با حضور و استقبال گسترده مردم و فرهیختگان این خطه چه دستاوردهای بزرگی برای شهر ما داشت.این روزها مجددا با تلاش مضاعف و همت بلند همان جوانان و حمایت بزرگان و دلسوزان حوزه فرهنگ ،اهواز آماده برپایی نسخه دوم این نمایشگاه تاریخی می شود.در همین راستا مهندس عادل سواری به تبیین ابعاد این رخداد فرهنگی پرداخته است که باهم نکات مورد اشاره ایشان را مرور می کنیم:

IMG-20150917-WA0232

1- نمایشگاه الأهواز عبر التاريخ (اهواز در گذر تاریخ) که سال قبل به همت تعدادی از فعالان فرهنگی اجرا شد، از نظر محتوا و شکل کاری متفاوت به حساب می آید. آنها تلاش کردند گزاره های خشک تئوریک تاریخ را در قالب هنر (به قول کاربران کامپیوتر : friendly )به مخاطبان خود عرضه نمایند.

2- در حاشیه نمایشگاه برنامه هایی اجرا شد که اهمیت آنها کمتر از خود نمایشگاه نبود.برگزاری سمینارهایی با محوريت تاریخ را می توان از برنامه های جنبی نمايگاه گذشته دانست.
در نمایشگاه پیش رو سعی می شود این سمینارها در قالب “شب های فرهنگی نمایشگاه” برگزار شود. بدین معنا که هر شب از شب های نمایشگاه را به یک موضوع مهم تاریخی اختصاص داده که برنامه سمینار تنها جزئی از این شب باشد .
شهر تاریخی عسکر مکرم،مولی محسن المشعشعی، هاشم الحردان الکعبی،تاریخ الموسیقی الاهوازیة و … بخشی از موضوعاتی است که ضمن استفاده از متخصصان و صاحب نظران، در قالب شبهای فرهنگی به آنان خواهیم پرداخت.

3- برگزاری تورهای تاریخی نیز بخش دیگری از شبهای فرهنگی نمایشگاه می باشند. سفر به شهر تاریخی عسکر مکرم و بارگاه مولی المحسن المشعشعی علاوه بر تاکید بر بازسازی و مرمت آنها با انگیزه آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با معالم تاریخی انجام خواهد شد.

4- در پایان از همه دوستداران تاریخ و فرهنگ اهواز دعوت می شود پیشنهادات خود را جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این فعالیت بزرگ به آدرس الکترونیکی adel_sawari@yahoo.com ارسال و یا بصورت حضوری به دفتر دبیرخانه نمایشگاه که از هفته بعد در موزه هنرهای معاصر دایر خواهد بود ارائه نمایند .