پیام دکتر “عباس حیصمی” بمناسبت یک سالگی پایگاه خبری “عصرما”

اینجانب به بهانه سالگرد تاسیس و راه اندازی رسانه دیجیتالی ((عصر ما)) صمیمانه ترین تبریکات خود را تقدیم میکنم و از شما و همکارانت سپاسگزاری میکنم. اینجانب معتقدم که رسانه یک تعلیم و موهبت الهی به بندگانش است و از ابزار اساسی توسعه پایدار و مبنای تبلور نقش و اراده مردم در صیانت و پاسداری […]

اینجانب به بهانه سالگرد تاسیس و راه اندازی رسانه دیجیتالی ((عصر ما)) صمیمانه ترین تبریکات خود را تقدیم میکنم و از شما و همکارانت سپاسگزاری میکنم. اینجانب معتقدم که رسانه یک تعلیم و موهبت الهی به بندگانش است و از ابزار اساسی توسعه پایدار و مبنای تبلور نقش و اراده مردم در صیانت و پاسداری از حاکمیت و بلکه از اسباب الزام مدیران و حاکمان به رعایت عدالت اجتماعی و احترام به اراده و حقوق مردم است.بی شک ادعای تمسک به اسلام ناب رسالت مجمدی(ص) ، بدون احترام به اراده و نظر مردم که یکی از ابزار وراههای اساسی ابلاغ آن رسانه های مسئول و متعهد است ، ادعای غیر حقیقی است .رسانه میتواند موجب خروج جامعه از تکاسل و تساهل در مدیریت امور خویش و وسیله روشنگری افکار عمومی و سلب امکان از مخالفان و معاندان با اسلام و جامعه اسلامی است. و این رسالت و مسئولیت مهمی است که از هر کسی ساخته نیست و به همین دلیل است که همه ما وظیه مندیم از صاحبان این اراده و همت بلند که دست به راه اندازی رسانه، چه کاغذی و چه دیجیتالی باید تقدیر و تشکر کرد.

6

بویژه در شرایطی که صاحبان منبر و قدرت و ثروت ممکن است علاقه به چند صدائی ، بخصوص اگر به زعم خود این صداها در نقطه مقابل با صدای آنها است، نداشته باشند ، این وظیفه بسی سخت و سنگین است. من ناچارا برخی موارد را که در جلسه افتتاح و بهره برداری از آن سایت خبری بیان کردم را بار دیگر تکرار و دوستانه تقاضای امعان نظر شما بزرگواران دارم.

1-وجدان وتعهد به مبانی دینی ، اخلاقی و قانون، از الزامات اولیه و ضروری مدیران و مسئولان رسانه ای متعهد و مسئول است.

2-انعکاس مطالب با هدف احقاق حقوق یا پاسخ به مطلب و موضوعی ( که از حقوق مشروع همه است) نباید با غلو و نادیده گرفتن شئون فردی و اجتماعی مدیر یا هر مسلمان مخاطب دیگر باشد.ناخواسته به گناه و معصیت افتاد

3-رسالت رسانه در جامعه اسلامی ،که همانا هدایت و نظارت اثر گذار است ، نباید فراموش شود.

4-رسانه بایدچالشهای فرهنگی و اچتماعی جامعه را بخوبی رصد کند و مسئولین را متوجه و حساس کندتا رفع شوند.

5-رسانه هیچگاه هز راه منطق و استدلال علمی و منطقی بیرون نرود و از احساسات و هیجانات بی حاصل و عوام پسند سیاسی بپرهیزد

6- رسانه باید یکی از اهداف بنیادی خود را توسعه پایدار قرار دهد و از حرکتهای پوپولیستی که گاه به غلط و به نام توسعه پایداربه جامعه تفهیم می شود ،جلوگیری نماید.

7- از آنجا که این نظام امانت شهدا است رسانه باید امانت دار خوبی برای مردم و نظام باشد و از گزافه گوئی یا بیان خلاف که دل مردم را نگران و التهاب و اصطراب جامعه را افزون می کند خودداری کند.(که بحمد الله در آن رسانه این ملاحظات صورت می گیرد)

8- همانگونه که به کرات این اعتقاد خود را بیان داشته ام ، باز هم تکرار می کنم که ایران بدون اقوام وجود خارجی ندارد و استان ما نیز از این موهبت برخوردار است اما متاسفانه برخی دانسته یا ندانسته به جای تلاش برای همگرائی و تحکیم زیست برادرانه اقوام، برطبل تمامیت خواهی و واگرائی و تنفر قومی می کوبند ، که بی شک حاصل خوش یمنی ندارد .لذا یکی از و ظایف اساسی رسانه در جامعه امروز ما ، احترام به حقوق اقوام و اعتنا به خورده فرهنگها و ارزشهای قومی و محلی و خودداری از قوم هراسی توهمی و هدفمند فساد آور فتنه گر است.زندگی اقوام در سایه عدالت اجتماعی اسلام ، جامعه اسلامی را زیبا و امید بخش می کند و پشتوانه نظام را موجب می گردد .پس رسانه باید از این مهم پاسداری کند و خلاف این طریقت مضر جامعه و منفع مردم و نظام است

9-رسانه باید با تمسک به آموزه های دینی به تحولات فرهنگی استان کمک کند و دستاوردهای مثبت را تقویت و کج رویها و بد اندیشیها را متذکر شد ، بویژه به مدیران ذیربط.

10-در فتنه ها و حوادث شبه انگیز سیاسی و اجتماعی ،باید بنا به فرمایش حضرت امام جعفر صادق (ع)، به قران تمسک جست و با بصیرت قرآنی اظهار نظر کرد.

11-باید در هر حال اخلاق در رسانه رعایت شود و خدائی نا خواسته از مکاشفه در حق اشخاص جدا خودداری کرد.در هر شرایطی باید حریم خصوصی افراد خط قرمز در کار حرفه ای رسانه باشد. در نهایت مجددا این اراده شما در راه اندازی رسانه دیجیتالی را می ستایم و تمجید می کنم.